
- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze BMW 318D is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2014 en is nu 11 jaar en 5 maanden oud. In juni 2018 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 49.588 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 143 pk dieselmotor. Het schakelen gaat automatisch. De BMW heeft een topsnelheid van 212 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,8 l/100 km. De 318D is 2.690 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 91 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Meteren met een kilometerstand van 182.643 km.
| Status | ok |
| Classificatie | Personenauto |
| Merk | BMW |
| Model | 318D |
| Kleur | zwart |
| Brandstof | diesel |
| Carrosserie | Sedan |
| Aantal deuren | 4 |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal wielen | 4 |
| Schakeling | automatisch |
| BPM | € 8.714 |
| Nieuwprijs | € 49.588 |
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
| Datum eerste toelating | 5 mei 2014 |
| Datum eerste registratie Nederland | 22 juni 2018 |
| Datum laatste tenaamstelling | 22 juni 2018 |
| APK melddatum | 30 januari 2025 |
| APK vervaldatum | 2 februari 2026 |
| Parallel import | ja |
| WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
| Aantal eigenaren | 1 |
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
| Motorcode | N47D20C |
| Aantal cilinders | 4 |
| Cilinderinhoud | 1995 cc |
| Max. vermogen | 105 kW / 143 pk |
| Geluidsniveau stationair | 75 dB |
| Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
| Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 5,6 l/100km |
| Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,4 l/100km |
| Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,8 l/100km |
| CO2-uitstoot (NEDC) | 127 g/km |
| CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
| Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
| Roetfilter | affabriek |
| Emissiecode | Euro 5 |
| Tellerstand controle | € 7,95 |
| Massa leeg | 1.535 kg |
| Maximum toelaatbare massa | 2.130 kg |
| Voorasdruk | 940 kg |
| Achterasdruk | 1.240 kg |
| Aanhangermassa geremd | 1.600 kg |
| Aanhangermassa ongeremd | 745 kg |
| Lengte | 4.824 mm |
| Breedte | 1.828 mm |
| Hoogte | 1.508 mm |
| Wielbasis | 2.920 mm |
| Bandenmaat (origineel) | 205/60R16 Prijzen |
| Topsnelheid | 212 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 9,2 s |
| Maximum vermogen | 105 kW / 143 pk |
| Maximum koppel | 320 Nm |
| Draaicirkel | 11,3 m |
| Kogeldruk | 75 kg |
| Dakbelasting | 75 kg |
| Inhoud bagageruimte | 480 - 480 l |
| Inhoud brandstoftank | 57 l |
| Segment | D |
De zesde generatie van de BMW 3-serie kwam in 2012 op de markt met de F30 (sedan) en de F31 (touring). Net zoals de voorgaande generaties blijft deze BMW een populair model. Zijn sportieve rijgedrag en verfijnde ontwerp maken het voor veel mensen een aantrekkelijke occasion.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Loading...
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.




