- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check SZ-059-P
BMW 318D | 2014
Deze BMW 318D is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2014 en is nu 11 jaar en 4 maanden oud. In juni 2018 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 49.588 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 143 pk dieselmotor. Het schakelen gaat automatisch. De BMW heeft een topsnelheid van 212 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,8 l/100 km. De 318D is 2.642 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 139 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Meteren met een kilometerstand van 182.643 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | 318D |
Kleur | zwart |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Sedan |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 8.714 |
Nieuwprijs | € 49.588 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 5 mei 2014 |
Datum eerste registratie Nederland | 22 juni 2018 |
Datum laatste tenaamstelling | 22 juni 2018 |
APK melddatum | 30 januari 2025 |
APK vervaldatum | 2 februari 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | N47D20C |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1995 cc |
Max. vermogen | 105 kW / 143 pk |
Geluidsniveau stationair | 75 dB |
Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 5,6 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,4 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,8 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 127 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.535 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.130 kg |
Voorasdruk | 940 kg |
Achterasdruk | 1.240 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.600 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 745 kg |
Lengte | 4.824 mm |
Breedte | 1.828 mm |
Hoogte | 1.508 mm |
Wielbasis | 2.920 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/60R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 212 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,2 s |
Maximum vermogen | 105 kW / 143 pk |
Maximum koppel | 320 Nm |
Draaicirkel | 11,3 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 480 - 480 l |
Inhoud brandstoftank | 57 l |
Segment | D |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Ruim motorisch aanbod
- +Comfort
- -Hoge onderhoudskosten
- -Dure opties
- -Vrij beperkte ruimte achterin
De zesde generatie van de BMW 3-serie kwam in 2012 op de markt met de F30 (sedan) en de F31 (touring). Net zoals de voorgaande generaties blijft deze BMW een populair model. Zijn sportieve rijgedrag en verfijnde ontwerp maken het voor veel mensen een aantrekkelijke occasion.
Lees het volledige Autoweek koopadviesVergelijkende Test: BMW 320 EDE vs. Lexus IS 300h
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

SZ-059-P
BMW 3-serie
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.