- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check SN-151-J
FORD FOCUS | 2014
Deze FORD FOCUS is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2014 en is nu 11 jaar en 7 maanden oud. In mei 2018 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 39.435 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 116 pk dieselmotor. Het schakelen gaat automatisch. De FORD heeft een topsnelheid van 215 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,2 l/100 km. De FOCUS is 11 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 232 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Drachten met een kilometerstand van 181.939 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | FORD |
Model | FOCUS |
Kleur | grijs |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 10.106 |
Nieuwprijs | € 39.435 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 10 februari 2014 |
Datum eerste registratie Nederland | 15 mei 2018 |
Datum laatste tenaamstelling | 6 september 2025 |
APK melddatum | 6 mei 2025 |
APK vervaldatum | 8 mei 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. bodemplaat |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | TYDA |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1997 cc |
Max. vermogen | 85 kW / 116 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 69 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 6,6 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,3 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,2 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 134 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.12 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.385 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.050 kg |
Voorasdruk | 1.090 kg |
Achterasdruk | 1.010 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.500 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 740 kg |
Lengte | 4.606 mm |
Breedte | 1.823 mm |
Hoogte | 1.505 mm |
Wielbasis | 2.650 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 215 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 8,9 s |
Maximum vermogen | 120 kW / 163 pk |
Maximum koppel | 340 Nm |
Draaicirkel | 11,0 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 363 - 1148 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | C |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Breed motorisch aanbod
- +Luxe uitrusting
- -Motorische problemen
- -Dure opties
- -Te veel knoppen
De Ford Focus die in 2011 op de markt kwam, was enorm veranderd ten opzichte van zijn voorganger. Hij rijdt een stuk comfortabeler dan de eerdere generaties, maar nog minstens net zo dynamisch. Dat maakt de Focus een populaire auto die je regelmatig tegenkomt op de weg en tussen het occasionaanbod.
Lees het volledige Autoweek koopadviesDubbeltest - Volkswagen Golf GTI vs. Ford Focus ST
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE FORD

SN-151-J
Ford Focus
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.