- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check SJ-328-T
VOLKSWAGEN POLO | 2012
Deze VOLKSWAGEN POLO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2012 en is nu 12 jaar en 8 maanden oud. In augustus 2018 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 18.901 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 75 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De VOLKSWAGEN heeft een topsnelheid van 173 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 3,4 l/100 km. De POLO is 4 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 251 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Harderwijk met een kilometerstand van 248.562 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | VOLKSWAGEN |
Model | POLO |
Kleur | grijs |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 5 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 772 |
Nieuwprijs | € 18.901 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 28 november 2012 |
Datum eerste registratie Nederland | 1 augustus 2018 |
Datum laatste tenaamstelling | 6 augustus 2025 |
APK melddatum | 7 april 2025 |
APK vervaldatum | 19 april 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. motorruimte |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | CFW |
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 1199 cc |
Max. vermogen | 55 kW / 75 pk |
Geluidsniveau stationair | 73 dB |
Geluidsniveau rijdend | 69 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 4,1 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,0 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 3,4 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 89 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.5 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.050 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.590 kg |
Voorasdruk | 900 kg |
Achterasdruk | 740 kg |
Aanhangermassa geremd | 800 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 570 kg |
Lengte | 4.064 mm |
Breedte | 1.682 mm |
Hoogte | 1.488 mm |
Wielbasis | 2.460 mm |
Bandenmaat (origineel) | 155/70R15 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 173 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 13,9 s |
Maximum vermogen | 55 kW / 75 pk |
Maximum koppel | 180 Nm |
Draaicirkel | 10,6 m |
Kogeldruk | 50 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 280 - 952 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | B |
Koopadvies
- +Comfort
- +Voelt degelijk aan
- +Ruim voor zijn segment
- -Relatief dure occasion
- -Kale basisuitvoering
- -Niet heel bijzonder
Als je om je heen kijkt op de weg, kom je al vrij snel een Volkswagen Polo tegen. Er zijn er nogal wat van in Nederland. Met name de vijfde generatie was populair. Dat is niet voor niets: zijn degelijkheid, comfort en ruimte maken hem een praktische en fijne auto. Dat maakt hem als occasion interessant.
Lees het volledige Autoweek koopadviesOccasiondubbeltest - Opel Corsa 1.4 aut. vs VW Polo...
- Occasiontest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE VOLKSWAGEN

SJ-328-T
Volkswagen Polo
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.