
- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze FORD FOCUS is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2021 en is nu 4 jaar en 1 maanden oud. In april 2023 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 34.627 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 155 pk benzine-hybride motor. Het schakelen gaat handmatig. De FORD heeft een topsnelheid van 209 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,1 l/100 km. De FOCUS is 166 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 691 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
| Status | ok |
| Classificatie | Personenauto |
| Merk | FORD |
| Model | FOCUS |
| Kleur | grijs |
| Brandstof | elektrisch / benzine |
| Carrosserie | Hatchback |
| Aantal deuren | 4 |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal wielen | 4 |
| Schakeling | handmatig |
| BPM | € 1.575 |
| Nieuwprijs | € 34.627 |
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
| Datum eerste toelating | 18 oktober 2021 |
| Datum eerste registratie Nederland | 29 april 2023 |
| Datum laatste tenaamstelling | 30 juni 2025 |
| APK melddatum | 5 november 2025 |
| APK vervaldatum | 5 november 2027 |
| Parallel import | ja |
| WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
| Aantal eigenaren | 3 |
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
| Motorcode | M0DC |
| Aantal cilinders | 3 |
| Cilinderinhoud | 999 cc |
| Max. vermogen | 114 kW / 155 pk |
| Continue vermogen | 7 kW |
| Netto max. vermogen (elektrisch) | 9 kW |
| Geluidsniveau stationair | 73 dB |
| Geluidsniveau rijdend | 68 dB |
| Hybride klasse | NOVC-HEV |
| CO2-uitstoot (NEDC) | niet geregistreerd |
| CO2-uitstoot (WLTP) | 124 g/km |
| Emissiecode | Euro 6 |
| Tellerstand controle | € 7,95 |
| Massa leeg | 1.277 kg |
| Maximum toelaatbare massa | 1.890 kg |
| Voorasdruk | 970 kg |
| Achterasdruk | 950 kg |
| Aanhangermassa geremd | 1.100 kg |
| Aanhangermassa ongeremd | 670 kg |
| Lengte | 4.512 mm |
| Breedte | 1.844 mm |
| Hoogte | 1.515 mm |
| Wielbasis | 2.700 mm |
| Bandenmaat (origineel) | 205/60R16 Prijzen |
| Topsnelheid | 209 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 9,4 s |
| Maximum vermogen | 114 kW / 155 pk |
| Maximum koppel | 235 Nm |
| Draaicirkel | 11,0 m |
| Kogeldruk | 90 kg |
| Dakbelasting | 75 kg |
| Inhoud bagageruimte | 608 - 1653 l |
| Inhoud brandstoftank | 52 l |
| Segment | C |
Met zijn dynamische gedrag rijdt de vierde generatie Ford Focus zoals we van dit model verwachten. Hij is sinds 2018 op de markt en valt weer bij veel bestuurders in de smaak. Niet alleen de rij-eigenschappen maken de Focus geliefd: de stationwagon is bovendien erg praktisch. Dit maakt hem ook als gezinsauto een prima keuze.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Loading...
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.




