- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze RENAULT CAPTUR is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2017 en is nu 7 jaar en 11 maanden oud. In september 2018 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 22.661 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 90 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De RENAULT heeft een topsnelheid van 171 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,1 l/100 km. De CAPTUR is 184 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 27 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Ter Apelkanaal met een kilometerstand van 149.208 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | RENAULT |
Model | CAPTUR |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 2.894 |
Nieuwprijs | € 22.661 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 20 juli 2017 |
Datum eerste registratie Nederland | 6 september 2018 |
Datum laatste tenaamstelling | 20 december 2024 |
APK melddatum | 9 juni 2023 |
APK vervaldatum | 20 juli 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | H4B B4 |
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 898 cc |
Max. vermogen | 66 kW / 90 pk |
Geluidsniveau stationair | 80 dB |
Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 6,0 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,5 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,1 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 113 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.148 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.671 kg |
Voorasdruk | 887 kg |
Achterasdruk | 851 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 620 kg |
Lengte | 4.122 mm |
Breedte | 1.778 mm |
Hoogte | 1.566 mm |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R17 Prijzen |
Topsnelheid | 171 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 13,0 s |
Maximum vermogen | 66 kW / 90 pk |
Maximum koppel | 135 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 60 kg |
Inhoud bagageruimte | 377 - 1235 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | J |
We kennen de Renault Captur sinds 2013. Toen hij zijn debuut maakte, waren er nog maar weinig cross-overs in het B-segment. Het nieuwe model sloeg in ieder geval goed aan, want de Captur werd ontzettend goed verkocht. Tegenwoordig is hij niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Ook als occasion zien we hem veel voorbijkomen.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.