Kenteken Check R-296-RF
PEUGEOT 208 | 2013
Deze PEUGEOT 208 werd voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2013 en is nu 12 jaar en 3 maanden oud. In november 2022 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 19.314 inclusief BTW en BPM. De PEUGEOT 208 is inmiddels geëxporteerd. De wielen worden aangedreven door een 82 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 175 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,5 l/100 km.
BASISKENMERKEN
Status | geëxporteerd |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 208 |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 1.124 |
Nieuwprijs | € 19.314 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 30 januari 2013 |
Datum eerste registratie Nederland | 11 november 2022 |
Datum laatste tenaamstelling | 20 februari 2025 |
APK melddatum | 6 november 2024 |
APK vervaldatum | 6 november 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. schutbord |
Aantal eigenaren | 1 |
MOTOR
Motorcode | HM01 |
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 1199 cc |
Max. vermogen | 60 kW / 82 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
MILIEU
CO2-uitstoot (NEDC) | 104 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 22% |
Energielabel | A |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 950 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.530 kg |
Voorasdruk | 900 kg |
Achterasdruk | 790 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.150 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 520 kg |
Lengte | 3.962 mm |
Breedte | 1.739 mm |
Hoogte | 1.471 mm |
Wielbasis | 2.540 mm |
Bandenmaat (origineel) | 185/65R15 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 175 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 12,2 s |
Maximum vermogen | 60 kW / 82 pk |
Maximum koppel | 118 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 46 kg |
Dakbelasting | 65 kg |
Inhoud bagageruimte | 285 - 1076 l |
Inhoud brandstoftank | 50 l |
Segment | B |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- 208 Access 1.2 PureTech 8212 - 14BH5HAT
- 208 Active 1.2 PureTech 8212 - 14BH5HAT
- 208 Allure 1.2 PureTech 8212 - 15BH5HAT
- 208 Blue Lease Executive 1.2 PureTech 8212 - 15BH5HAT
- 208 Blue Lease 1.2 PureTech 8212 - 15BH5HAT
- 208 Envy 1.2 PureTech 8213 - 14BH5HAT
- 208 Urbansoul 1.2 PureTech 8213 - 13BH5HAT
- 208 Active 1.2 PureTech 8213 - 14BA5HAT
- 208 Blue Lease 1.2 PureTech 8213 - 14BA5HAT
- 208 Blue Lease Executive 1.2 PureTech 8213 - 14BH5HAT
- 208 OXYGO 1.2 PureTech 8213 - 14BH5HAT
- 208 OXYGO 1.2 PureTech 8213 - 14BA5HAT
- 208 Envy 1.2 PureTech 8213 - 14BA5HAT
Koopadvies
- +Goede rijeigenschappen
- +Brandstofverbruik
- +Zitpositie
- -Technische problemen
- -Vage besturing
- -Problemen infotainment
In 2012 maakt de eerste 208 zijn intrede. De nieuwe compacte B-segmenter van Peugeot lost daarmee de 207 af. In tegenstelling tot zijn voorganger is de 208 er niet meer als cabriolet en stationwagon: je kunt alleen kiezen tussen de drie- en vijfdeurs hatchback.
Lees het volledige Autoweek koopadviesDubbeltest - Volkswagen Polo vs. Peugeot 208
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

R-296-RF
Peugeot 208
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.