- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check PT-780-T
RENAULT CAPTUR | 2017
Deze RENAULT CAPTUR is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2017 en is nu 7 jaar en 11 maanden oud. In april 2018 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 22.865 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 90 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De RENAULT heeft een topsnelheid van 171 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,1 l/100 km. De CAPTUR is 11 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 22 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Zwaanshoek met een kilometerstand van 52.386 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | RENAULT |
Model | CAPTUR |
Kleur | wit |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig, 5 versnellingen |
BPM | € 2.542 |
Nieuwprijs | € 22.865 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 2 juni 2017 |
Datum eerste registratie Nederland | 23 april 2018 |
Datum laatste tenaamstelling | 12 mei 2025 |
APK melddatum | 15 juni 2023 |
APK vervaldatum | 15 juni 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. deurstyl |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | H4B B4 |
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 898 cc |
Max. vermogen | 66 kW / 90 pk |
Geluidsniveau stationair | 80 dB |
Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 6,0 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,5 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,1 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 113 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetfilter | n.v.t. |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 22% |
Energielabel | C |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.148 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.671 kg |
Voorasdruk | 887 kg |
Achterasdruk | 851 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 620 kg |
Lengte | 4.122 mm |
Breedte | 1.778 mm |
Hoogte | 1.566 mm |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/60R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 171 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 13,0 s |
Maximum vermogen | 66 kW / 90 pk |
Maximum koppel | 140 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 377 - 1235 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | J |
Koopadvies
- +Rijdt prettig
- +Praktisch
- +Moderne opties
- -Geen sterke motoren
- -Nieuw geen plug-in hybride
- -Weinig standaard opties
In 2019 werd de populaire Renault Captur vernieuwd, en ook deze generatie doet het goed. De nieuwe Captur rijdt niet alleen prettig, maar is ook nog eens lekker praktisch. Voor een auto uit het B-segment is hij erg ruim vanbinnen. Desondanks behoudt hij compacte buitenmaten, waardoor hij makkelijk door de stad manoeuvreert.
Lees het volledige Autoweek koopadviesZoek je een kleine cross-over of SUV als occasion?...
- Autotest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE RENAULT

PT-780-T
Renault Captur
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.