
- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2007 en is nu 17 jaar en 11 maanden oud. In juli 2017 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De wielen worden aangedreven door een 120 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 197 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 6,7 l/100 km. De 308 is 2 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 220 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Hoogeveen met een kilometerstand van 149.404 km.
| Status | ok |
| Classificatie | Personenauto |
| Merk | PEUGEOT |
| Model | 308 |
| Kleur | zwart |
| Brandstof | benzine |
| Carrosserie | Hatchback |
| Aantal deuren | 4 |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal wielen | 4 |
| Schakeling | handmatig |
| BPM | € 6.755 |
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
| Datum eerste toelating | 30 november 2007 |
| Datum eerste registratie Nederland | 3 juli 2017 |
| Datum laatste tenaamstelling | 30 oktober 2025 |
| APK melddatum | 10 april 2025 |
| APK vervaldatum | 10 juni 2026 |
| Parallel import | ja |
| WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
| Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
| Aantal eigenaren | 5 |
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
| Motorcode | 5FW |
| Aantal cilinders | 4 |
| Cilinderinhoud | 1598 cc |
| Max. vermogen | 88 kW / 120 pk |
| Geluidsniveau stationair | 82 dB |
| Geluidsniveau rijdend | 74 dB |
| Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 9,3 l/100km |
| Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,2 l/100km |
| Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 6,7 l/100km |
| CO2-uitstoot (NEDC) | 159 g/km |
| CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
| Emissiecode | Euro 4 |
| Bijtelling | 22% |
| Tellerstand controle | € 7,95 |
| Massa leeg | 1.262 kg |
| Maximum toelaatbare massa | 1.815 kg |
| Voorasdruk | 1.040 kg |
| Achterasdruk | 915 kg |
| Aanhangermassa geremd | 1.650 kg |
| Aanhangermassa ongeremd | 680 kg |
| Lengte | 4.276 mm |
| Breedte | 1.821 mm |
| Hoogte | 1.519 mm |
| Wielbasis | 2.610 mm |
| Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
| Topsnelheid | 197 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 10,6 s |
| Maximum vermogen | 88 kW / 120 pk |
| Maximum koppel | 160 Nm |
| Draaicirkel | 10,9 m |
| Kogeldruk | 64 kg |
| Dakbelasting | 80 kg |
| Inhoud bagageruimte | 348 - 1201 l |
| Inhoud brandstoftank | 60 l |
| Segment | C |
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Loading...
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.



