- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check P-863-JV
KIA NIRO | 2017
Deze KIA NIRO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2017 en is nu 8 jaar en 4 maanden oud. In maart 2022 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 33.094 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 105 pk benzine-hybride motor. Het schakelen gaat automatisch. De KIA heeft een topsnelheid van 162 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,4 l/100 km. De NIRO is 7 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 85 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Breda met een kilometerstand van 106.500 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | KIA |
Model | NIRO |
Kleur | wit |
Brandstof | elektrisch / benzine |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 5 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 2.155 |
Nieuwprijs | € 33.094 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 5 januari 2017 |
Datum eerste registratie Nederland | 29 maart 2022 |
Datum laatste tenaamstelling | 9 mei 2025 |
APK melddatum | 10 juli 2024 |
APK vervaldatum | 10 augustus 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | G4LE |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1580 cc |
Max. vermogen | 77 kW / 105 pk |
Continue vermogen | 10 kW |
Netto max. vermogen (elektrisch) | 32 kW |
Hybride klasse | NOVC-HEV |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 4,4 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,5 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,4 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 101 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.421 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.930 kg |
Voorasdruk | 1.060 kg |
Achterasdruk | 960 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.300 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 600 kg |
Lengte | 4.355 mm |
Breedte | 1.805 mm |
Hoogte | 1.545 mm |
Wielbasis | 2.700 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/60R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 162 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 11,5 s |
Maximum vermogen | 104 kW / 141 pk |
Maximum koppel | 265 Nm |
Draaicirkel | 10,6 m |
Kogeldruk | 100 kg |
Dakbelasting | 100 kg |
Inhoud bagageruimte | 427 - 1425 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | J |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- Niro 1.6 GDi Hybrid Comfortline16 - 19BA5SUV
- Niro 1.6 GDi Hybrid BusinessLine16 - 19BA5SUV
- Niro 1.6 GDi Hybrid SportsLine16 - 18BA5SUV
- Niro 1.6 GDi Hybrid First Edition16 - 17BA5SUV
- Niro 1.6 GDi Hybrid Comfortline Style Pack16 - 17BA5SUV
- Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine16 - 19BA5SUV
- Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine17 - 19BA5SUV
- Niro 1.6 GDi Hybrid Style Edition17 - 17BA5SUV
- Niro 1.6 GDi Hybrid Connect Edition17 - 18BA5SUV
Koopadvies
- +Comfort
- +Ruimte
- +Brandstofverbruik
- -Geen sterke motoren
- -Rijgeluiden
- -Hard kunststof interieur
We kennen de eerste generatie Kia Niro sinds 2016. Zijn combinatie van comfort, ruimte en laag brandstofverbruik maakte dit model erg populair. Dat zie je ook terug in het aantal occasions dat wordt aangeboden. De opties voor (plug-in) hybride en volledig elektrisch maken de Niro ook een milieubewuste keuze.
Lees het volledige Autoweek koopadviesDubbeltest Toyota C-HR Hybrid vs Kia Niro
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE KIA

P-863-JV
Kia Niro
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.