- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check NT-634-B
PEUGEOT 308 | 2011
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2011 en is nu 13 jaar en 10 maanden oud. In april 2017 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 48.321 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 163 pk dieselmotor. Het schakelen gaat automatisch. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 202 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 6,6 l/100 km. De 308 is 7 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 183 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | blauw |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Cabriolet |
Aantal deuren | 2 |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 5.748 |
Nieuwprijs | € 48.321 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 20 december 2011 |
Datum eerste registratie Nederland | 21 april 2017 |
Datum laatste tenaamstelling | 16 oktober 2025 |
APK melddatum | 25 april 2025 |
APK vervaldatum | 25 april 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | RHH |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1997 cc |
Max. vermogen | 120 kW / 163 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 8,7 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,4 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 6,6 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 172 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.600 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.050 kg |
Voorasdruk | 1.200 kg |
Achterasdruk | 1.010 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.500 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.440 mm |
Breedte | 1.817 mm |
Hoogte | 1.427 mm |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/40R18 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 202 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 11,8 s |
Maximum vermogen | 103 kW / 140 pk |
Maximum koppel | 340 Nm |
Draaicirkel | 10,7 m |
Kogeldruk | 0 kg |
Inhoud bagageruimte | 226 - 403 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | G |
Koopadvies
- +Comfort
- +Veel carrosserievarianten
- +Praktische stationwagon
- -Elektronicaproblemen
- -Gedrag automaatbak
- -Problemen thp motoren
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadviesPeugeot 308 CC (2009) - Test
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

NT-634-B
Peugeot 308
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.