- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze BMW 5ER REIHE is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2012 en is nu 13 jaar en 1 maanden oud. In februari 2017 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 85.203 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 272 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De BMW heeft een topsnelheid van 250 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 7,8 l/100 km. De 5ER REIHE is 366 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Deze auto heeft momenteel geen geldige APK, een nieuwe keuring is vereist.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | 5ER REIHE |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch, 8 versnellingen |
BPM | € 6.398 |
Nieuwprijs | € 85.203 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 9 mei 2012 |
Datum eerste registratie Nederland | 16 februari 2017 |
Datum laatste tenaamstelling | 13 juni 2024 |
APK melddatum | 11 juni 2024 |
APK vervaldatum | 11 juni 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. motorruimte |
Aantal eigenaren | 3 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | N53B30A |
Aantal cilinders | 6 |
Cilinderinhoud | 2996 cc |
Max. vermogen | 200 kW / 272 pk |
Geluidsniveau stationair | 78 dB |
Geluidsniveau rijdend | 74 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 10,6 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 6,1 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 7,8 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 181 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.001 mg/km |
Roetfilter | n.v.t. |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 22% |
Energielabel | C |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.720 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.395 kg |
Voorasdruk | 1.070 kg |
Achterasdruk | 1.400 kg |
Aanhangermassa geremd | 2.000 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.907 mm |
Breedte | 1.860 mm |
Hoogte | 1.462 mm |
Wielbasis | 2.970 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/55R17 Prijzen |
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 6,8 s |
Maximum vermogen | 200 kW / 272 pk |
Maximum koppel | 310 Nm |
Draaicirkel | 12,0 m |
Kogeldruk | 90 kg |
Dakbelasting | 100 kg |
Inhoud bagageruimte | 560 - 1670 l |
Inhoud brandstoftank | 70 l |
Segment | E |
Sinds 2010 kennen we de zesde generatie BMW 5-serie. Deze is tot 2017 nieuw geleverd, en wordt nu nog veel aangeboden als occasion. Zoals we gewend zijn is deze BMW er als sedan (F10) en als Touring (F11). En dat is niet de enige keuze die je moet maken als je op zoek gaat naar een 5-serie. Ook het aanbod aan verschillende opties en motoren zorgt voor veel mogelijkheden.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.