
- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze FORD FOCUS is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2016 en is nu 9 jaar en 5 maanden oud. In november 2021 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 28.996 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 150 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De FORD heeft een topsnelheid van 208 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 6,1 l/100 km. De FOCUS is 1 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 332 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Ommen met een kilometerstand van 116.624 km.
| Status | ok |
| Classificatie | Personenauto |
| Merk | FORD |
| Model | FOCUS |
| Kleur | grijs |
| Brandstof | benzine |
| Carrosserie | Hatchback |
| Aantal deuren | 4 |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal wielen | 4 |
| Schakeling | automatisch |
| BPM | € 588 |
| Nieuwprijs | € 28.996 |
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
| Datum eerste toelating | 19 mei 2016 |
| Datum eerste registratie Nederland | 17 november 2021 |
| Datum laatste tenaamstelling | 31 oktober 2025 |
| APK melddatum | 13 augustus 2025 |
| APK vervaldatum | 30 september 2026 |
| Parallel import | ja |
| WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
| Aantal eigenaren | 2 |
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
| Motorcode | M8DB |
| Aantal cilinders | 4 |
| Cilinderinhoud | 1498 cc |
| Max. vermogen | 110 kW / 150 pk |
| Geluidsniveau stationair | 77 dB |
| Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
| Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 8,5 l/100km |
| Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,7 l/100km |
| Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 6,1 l/100km |
| CO2-uitstoot (NEDC) | 140 g/km |
| CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
| Emissiecode | Euro 6 |
| Bijtelling | 22% |
| Tellerstand controle | € 7,95 |
| Massa leeg | 1.264 kg |
| Maximum toelaatbare massa | 1.900 kg |
| Voorasdruk | 990 kg |
| Achterasdruk | 990 kg |
| Aanhangermassa geremd | 1.500 kg |
| Aanhangermassa ongeremd | 680 kg |
| Lengte | 4.399 mm |
| Breedte | 1.823 mm |
| Hoogte | 1.485 mm |
| Wielbasis | 2.650 mm |
| Bandenmaat (origineel) | 215/50R17 Prijzen |
| Topsnelheid | 208 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 8,9 s |
| Maximum vermogen | 110 kW / 150 pk |
| Maximum koppel | 240 Nm |
| Draaicirkel | 11,0 m |
| Kogeldruk | 75 kg |
| Dakbelasting | 75 kg |
| Inhoud bagageruimte | 363 - 1148 l |
| Inhoud brandstoftank | 55 l |
| Segment | C |
De Ford Focus die in 2011 op de markt kwam, was enorm veranderd ten opzichte van zijn voorganger. Hij rijdt een stuk comfortabeler dan de eerdere generaties, maar nog minstens net zo dynamisch. Dat maakt de Focus een populaire auto die je regelmatig tegenkomt op de weg en tussen het occasionaanbod.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Loading...
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.


