- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze FORD FOCUS is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2020 en is nu 4 jaar en 10 maanden oud. In december 2021 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 36.756 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 155 pk benzine-hybride motor. Het schakelen gaat handmatig. De FORD heeft een topsnelheid van 209 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,1 l/100 km. De FOCUS is 5 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 450 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Hilversum met een kilometerstand van 62.949 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | FORD |
Model | FOCUS |
Kleur | blauw |
Brandstof | elektrisch / benzine |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 1.767 |
Nieuwprijs | € 36.756 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 15 september 2020 |
Datum eerste registratie Nederland | 29 december 2021 |
Datum laatste tenaamstelling | 12 juli 2025 |
APK melddatum | 11 oktober 2024 |
APK vervaldatum | 11 oktober 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | M0DC |
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 999 cc |
Max. vermogen | 114 kW / 155 pk |
Continue vermogen | 7 kW |
Max. vermogen 60 minuten (elektrisch) | 11 kW |
Netto max. vermogen (elektrisch) | 9 kW |
Geluidsniveau stationair | 73 dB |
Geluidsniveau rijdend | 68 dB |
Hybride klasse | NOVC-HEV |
CO2-uitstoot (NEDC) | 100 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 128 g/km |
Uitstoot deeltjes (licht) | 0,30 mg/km |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.288 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.940 kg |
Voorasdruk | 965 kg |
Achterasdruk | 1.035 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.000 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 690 kg |
Lengte | 4.788 mm |
Breedte | 1.844 mm |
Hoogte | 1.545 mm |
Wielbasis | 2.700 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/60R16 Prijzen |
Topsnelheid | 209 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,4 s |
Maximum vermogen | 114 kW / 155 pk |
Maximum koppel | 235 Nm |
Draaicirkel | 11,0 m |
Kogeldruk | 90 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 608 - 1653 l |
Inhoud brandstoftank | 52 l |
Segment | C |
Met zijn dynamische gedrag rijdt de vierde generatie Ford Focus zoals we van dit model verwachten. Hij is sinds 2018 op de markt en valt weer bij veel bestuurders in de smaak. Niet alleen de rij-eigenschappen maken de Focus geliefd: de stationwagon is bovendien erg praktisch. Dit maakt hem ook als gezinsauto een prima keuze.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.