Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2009 en is nu 16 jaar en 2 maanden oud. In april 2021 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De wielen worden aangedreven door een 120 pk benzinemotor. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 195 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 7,1 l/100 km. De 308 is 13 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 259 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Utrecht met een kilometerstand van 180.791 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Cabriolet |
Aantal deuren | 2 |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal wielen | 4 |
BPM | € 6.373 |
Datum eerste toelating | 12 augustus 2009 |
Datum eerste registratie Nederland | 16 april 2021 |
Datum laatste tenaamstelling | 8 oktober 2025 |
APK melddatum | 8 juli 2025 |
APK vervaldatum | 8 juli 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
Aantal eigenaren | 2 |
Motorcode | 5FS |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 88 kW / 120 pk |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 9,5 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,7 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 7,1 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 164 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Massa leeg | 1.455 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.885 kg |
Voorasdruk | 1.070 kg |
Achterasdruk | 1.020 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 215/55R16 Prijzen |
Topsnelheid | 195 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 12,9 s |
Maximum vermogen | 88 kW / 120 pk |
Maximum koppel | 160 Nm |
Draaicirkel | 10,7 m |
Kogeldruk | 0 kg |
Inhoud bagageruimte | 226 - 403 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | G |
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.