- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check L-503-NV
BMW 316I | 2015
Deze BMW 316I is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2015 en is nu 10 jaar en 5 maanden oud. In juni 2021 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 41.751 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 136 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De BMW heeft een topsnelheid van 210 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,9 l/100 km. De 316I is 97 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 25 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | 316I |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Sedan |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 64 |
Nieuwprijs | € 41.751 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 8 januari 2015 |
Datum eerste registratie Nederland | 25 juni 2021 |
Datum laatste tenaamstelling | 11 maart 2025 |
APK melddatum | 1 juli 2024 |
APK vervaldatum | 12 juli 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 6 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | N13B16A |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 100 kW / 136 pk |
Geluidsniveau stationair | 73 dB |
Geluidsniveau rijdend | 70 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 7,7 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,8 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,9 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 137 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.360 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.960 kg |
Voorasdruk | 895 kg |
Achterasdruk | 1.145 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.100 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 695 kg |
Lengte | 4.624 mm |
Breedte | 1.811 mm |
Hoogte | 1.429 mm |
Wielbasis | 2.810 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/60R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 210 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 8,9 s |
Maximum vermogen | 100 kW / 136 pk |
Maximum koppel | 220 Nm |
Draaicirkel | 11,3 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 480 - 480 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | D |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Ruim motorisch aanbod
- +Comfort
- -Hoge onderhoudskosten
- -Dure opties
- -Vrij beperkte ruimte achterin
De zesde generatie van de BMW 3-serie kwam in 2012 op de markt met de F30 (sedan) en de F31 (touring). Net zoals de voorgaande generaties blijft deze BMW een populair model. Zijn sportieve rijgedrag en verfijnde ontwerp maken het voor veel mensen een aantrekkelijke occasion.
Lees het volledige Autoweek koopadviesVergelijkende Test: BMW 320 EDE vs. Lexus IS 300h
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

L-503-NV
BMW 3-serie
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.