- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check L-137-BN
VOLKSWAGEN POLO | 2012
Deze VOLKSWAGEN POLO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2012 en is nu 12 jaar en 11 maanden oud. In april 2021 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 21.392 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 90 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De VOLKSWAGEN heeft een topsnelheid van 182 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,3 l/100 km. De POLO is 74 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 25 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | VOLKSWAGEN |
Model | POLO |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 5 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 2.616 |
Nieuwprijs | € 21.392 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 5 juni 2012 |
Datum eerste registratie Nederland | 20 april 2021 |
Datum laatste tenaamstelling | 22 maart 2025 |
APK melddatum | 12 juni 2024 |
APK vervaldatum | 30 juni 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | CBZ |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1197 cc |
Max. vermogen | 66 kW / 90 pk |
Geluidsniveau stationair | 80 dB |
Geluidsniveau rijdend | 71 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 7,0 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,4 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,3 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 124 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.029 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.610 kg |
Voorasdruk | 890 kg |
Achterasdruk | 770 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.000 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 560 kg |
Lengte | 4.074 mm |
Breedte | 1.682 mm |
Hoogte | 1.500 mm |
Wielbasis | 2.460 mm |
Bandenmaat (origineel) | 185/60R15 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 182 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,9 s |
Maximum vermogen | 66 kW / 90 pk |
Maximum koppel | 160 Nm |
Draaicirkel | 10,6 m |
Kogeldruk | 50 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 280 - 952 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | B |
Koopadvies
- +Comfort
- +Voelt degelijk aan
- +Ruim voor zijn segment
- -Relatief dure occasion
- -Kale basisuitvoering
- -Niet heel bijzonder
Als je om je heen kijkt op de weg, kom je al vrij snel een Volkswagen Polo tegen. Er zijn er nogal wat van in Nederland. Met name de vijfde generatie was populair. Dat is niet voor niets: zijn degelijkheid, comfort en ruimte maken hem een praktische en fijne auto. Dat maakt hem als occasion interessant.
Lees het volledige Autoweek koopadviesOccasiondubbeltest - Opel Corsa 1.4 aut. vs VW Polo...
- Occasiontest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE VOLKSWAGEN

L-137-BN
Volkswagen Polo
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.