- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check KN-929-D
PEUGEOT 308 | 2010
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2010 en is nu 15 jaar en 4 maanden oud. In oktober 2016 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 21.750 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 95 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 182 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 6,5 l/100 km. De 308 is 5 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 163 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Waddinxveen met een kilometerstand van 187.200 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Mpv |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 927 |
Nieuwprijs | € 21.750 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 4 februari 2010 |
Datum eerste registratie Nederland | 18 oktober 2016 |
Datum laatste tenaamstelling | 2 juni 2025 |
APK melddatum | 5 november 2024 |
APK vervaldatum | 18 november 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | 8FS |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1397 cc |
Max. vermogen | 70 kW / 95 pk |
Geluidsniveau stationair | 82 dB |
Geluidsniveau rijdend | 74 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 9,0 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,2 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 6,5 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 155 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 4 |
Bijtelling | 25% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.246 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.760 kg |
Voorasdruk | 980 kg |
Achterasdruk | 860 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.450 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 670 kg |
Lengte | 4.276 mm |
Breedte | 1.821 mm |
Hoogte | 1.519 mm |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 195/65R15 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 182 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 12,7 s |
Maximum vermogen | 70 kW / 95 pk |
Maximum koppel | 136 Nm |
Draaicirkel | 10,9 m |
Kogeldruk | 64 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 348 - 1201 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | C |
Koopadvies
- +Comfort
- +Veel carrosserievarianten
- +Praktische stationwagon
- -Elektronicaproblemen
- -Gedrag automaatbak
- -Problemen thp motoren
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadviesCOMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

KN-929-D
Peugeot 308
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.