- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check K-229-GL
FORD FOCUS | 2016
Deze FORD FOCUS is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2016 en is nu 8 jaar en 10 maanden oud. In december 2020 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 46.387 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 250 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De FORD heeft een topsnelheid van 248 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 6,8 l/100 km. De FOCUS is 18 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 102 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | FORD |
Model | FOCUS |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 8.773 |
Nieuwprijs | € 46.387 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?

Ford Focus 1.0 Titanium
- 2017
- 72.142 km

Ford Focus 1.0 Titanium / Trekhaak Afneembaar (1000 KG) / Navigatie + Apple Carplay/Android Auto / Cruise Control / Climate Control / 17" Lichtmetalen Velgen /
- 2017
- 72.142 km

Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium Business, Navi, PDC, Stoelverwarming
- 2018
- 144.100 km
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 1 juli 2016 |
Datum eerste registratie Nederland | 11 december 2020 |
Datum laatste tenaamstelling | 2 mei 2025 |
APK melddatum | 21 augustus 2024 |
APK vervaldatum | 31 augustus 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | R9DC |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1999 cc |
Max. vermogen | 184 kW / 250 pk |
Geluidsniveau stationair | 84 dB |
Geluidsniveau rijdend | 75 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 8,8 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,7 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 6,8 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 159 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.337 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.025 kg |
Voorasdruk | 1.070 kg |
Achterasdruk | 1.025 kg |
Lengte | 4.399 mm |
Breedte | 1.823 mm |
Hoogte | 1.485 mm |
Wielbasis | 2.650 mm |
Bandenmaat (origineel) | 235/40R18 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 248 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 6,5 s |
Maximum vermogen | 184 kW / 250 pk |
Maximum koppel | 360 Nm |
Draaicirkel | 11,0 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 363 - 1148 l |
Inhoud brandstoftank | 55 l |
Segment | C |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Breed motorisch aanbod
- +Luxe uitrusting
- -Motorische problemen
- -Dure opties
- -Te veel knoppen
De Ford Focus die in 2011 op de markt kwam, was enorm veranderd ten opzichte van zijn voorganger. Hij rijdt een stuk comfortabeler dan de eerdere generaties, maar nog minstens net zo dynamisch. Dat maakt de Focus een populaire auto die je regelmatig tegenkomt op de weg en tussen het occasionaanbod.
Lees het volledige Autoweek koopadviesFord Focus RS vs. Honda Civic Type R - Vergelijkende...
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE FORD

K-229-GL
Ford Focus
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.