- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check JL-459-B
VOLKSWAGEN POLO | 2014
Deze VOLKSWAGEN POLO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2014 en is nu 10 jaar en 11 maanden oud. In april 2016 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 17.683 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 90 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De VOLKSWAGEN heeft een topsnelheid van 182 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,7 l/100 km. De POLO is 3 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 80 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Nieuwleusen met een kilometerstand van 129.254 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | VOLKSWAGEN |
Model | POLO |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 1.133 |
Nieuwprijs | € 17.683 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 21 mei 2014 |
Datum eerste registratie Nederland | 28 april 2016 |
Datum laatste tenaamstelling | 12 mei 2025 |
APK melddatum | 16 juli 2024 |
APK vervaldatum | 4 augustus 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. motorruimte |
Aantal eigenaren | 3 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | CJZ |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1197 cc |
Max. vermogen | 66 kW / 90 pk |
Geluidsniveau stationair | 75 dB |
Geluidsniveau rijdend | 70 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 6,0 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,0 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,7 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 107 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 25% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.007 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.590 kg |
Voorasdruk | 870 kg |
Achterasdruk | 770 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.000 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 550 kg |
Lengte | 4.074 mm |
Breedte | 1.682 mm |
Hoogte | 1.476 mm |
Wielbasis | 2.460 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 182 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,9 s |
Maximum vermogen | 66 kW / 90 pk |
Maximum koppel | 160 Nm |
Draaicirkel | 10,6 m |
Kogeldruk | 50 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 280 - 952 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | B |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- Polo 1.2 TSI 90pk Highline11 - 14BH5HAT
- Polo 1.2 TSI 90pk BMT Trendline12 - 14BH5HAT
- Polo 1.2 TSI 90pk BMT Comfortline12 - 14BH5HAT
- Polo 1.2 TSI 90pk BMT Highline12 - 14BH5HAT
- Polo 1.2 TSI 90pk BMT Edition13 - 14BH5HAT
- Polo 1.2 TSI 90pk BMT Edition Plus13 - 14BH5HAT
- Polo 1.2 TSI 90pk BMT R-Line13 - 14BH5HAT
- Polo 1.2 TSI 90pk R-Line13 - 14BH5HAT
- Polo 1.2 TSI 90pk Highline14 - 17BH5HAT
- Polo 1.2 TSI 90pk Comfortline14 - 17BH5HAT
- Polo 1.2 TSI 90pk First Edition14 - 15BH5HAT
Koopadvies
- +Comfort
- +Voelt degelijk aan
- +Ruim voor zijn segment
- -Relatief dure occasion
- -Kale basisuitvoering
- -Niet heel bijzonder
Als je om je heen kijkt op de weg, kom je al vrij snel een Volkswagen Polo tegen. Er zijn er nogal wat van in Nederland. Met name de vijfde generatie was populair. Dat is niet voor niets: zijn degelijkheid, comfort en ruimte maken hem een praktische en fijne auto. Dat maakt hem als occasion interessant.
Lees het volledige Autoweek koopadviesOccasiondubbeltest - Opel Corsa 1.4 aut. vs VW Polo...
- Occasiontest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE VOLKSWAGEN

JL-459-B
Volkswagen Polo
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.