
- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2011 en is nu 14 jaar en 1 maanden oud. In mei 2016 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 49.050 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 156 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 212 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 7,7 l/100 km. De 308 is 394 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Deze auto heeft momenteel geen geldige APK, een nieuwe keuring is vereist.
| Status | ok | 
| Classificatie | Personenauto | 
| Merk | PEUGEOT | 
| Model | 308 | 
| Kleur | blauw | 
| Brandstof | benzine | 
| Carrosserie | Cabriolet | 
| Aantal deuren | 2 | 
| Aantal zitplaatsen | 4 | 
| Aantal wielen | 4 | 
| Schakeling | automatisch | 
| BPM | € 5.027 | 
| Nieuwprijs | € 49.050 | 
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 | 
| Datum eerste toelating | 5 september 2011 | 
| Datum eerste registratie Nederland | 2 mei 2016 | 
| Datum laatste tenaamstelling | 2 oktober 2024 | 
| APK melddatum | 25 april 2024 | 
| APK vervaldatum | 10 mei 2025 | 
| Parallel import | ja | 
| WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? | 
| Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap | 
| Aantal eigenaren | 3 | 
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 | 
| Motorcode | 5FV | 
| Aantal cilinders | 4 | 
| Cilinderinhoud | 1598 cc | 
| Max. vermogen | 115 kW / 156 pk | 
| Geluidsniveau stationair | 79 dB | 
| Geluidsniveau rijdend | 72 dB | 
| Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 10,7 l/100km | 
| Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,8 l/100km | 
| Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 7,7 l/100km | 
| CO2-uitstoot (NEDC) | 179 g/km | 
| CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd | 
| Emissiecode | Euro 5 | 
| Bijtelling | 25% | 
| Tellerstand controle | € 7,95 | 
| Massa leeg | 1.505 kg | 
| Maximum toelaatbare massa | 1.970 kg | 
| Voorasdruk | 1.140 kg | 
| Achterasdruk | 1.020 kg | 
| Aanhangermassa geremd | 1.270 kg | 
| Aanhangermassa ongeremd | 750 kg | 
| Lengte | 4.440 mm | 
| Breedte | 1.817 mm | 
| Hoogte | 1.427 mm | 
| Wielbasis | 2.610 mm | 
| Bandenmaat (origineel) | 225/45R17 Prijzen | 
| Topsnelheid | 212 km/h | 
| Acceleratie 0-100 km/h | 10,4 s | 
| Maximum vermogen | 115 kW / 156 pk | 
| Maximum koppel | 240 Nm | 
| Draaicirkel | 10,7 m | 
| Kogeldruk | 0 kg | 
| Inhoud bagageruimte | 226 - 403 l | 
| Inhoud brandstoftank | 60 l | 
| Segment | G | 
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadvies Loading...
                        Loading...
                    
                                Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
                                Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
                                mailaccount.



