- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check J-822-KX
BMW 316I | 2014
Deze BMW 316I is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2014 en is nu 11 jaar en 1 maanden oud. In augustus 2020 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 33.500 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 136 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De BMW heeft een topsnelheid van 210 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,8 l/100 km. De 316I is 2 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 288 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Veen met een kilometerstand van 110.951 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | 316I |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Sedan |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 5.040 |
Nieuwprijs | € 33.500 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 2 juli 2014 |
Datum eerste registratie Nederland | 29 augustus 2020 |
Datum laatste tenaamstelling | 12 augustus 2025 |
APK melddatum | 30 mei 2025 |
APK vervaldatum | 30 mei 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. motorruimte |
Aantal eigenaren | 4 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | N13B16A |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 100 kW / 136 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 69 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 7,5 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,8 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,8 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 134 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.380 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.980 kg |
Voorasdruk | 895 kg |
Achterasdruk | 1.145 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.100 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 695 kg |
Lengte | 4.624 mm |
Breedte | 1.811 mm |
Hoogte | 1.429 mm |
Wielbasis | 2.810 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/60R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 210 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,2 s |
Maximum vermogen | 100 kW / 136 pk |
Maximum koppel | 220 Nm |
Draaicirkel | 11,3 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 480 - 480 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | D |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Ruim motorisch aanbod
- +Comfort
- -Hoge onderhoudskosten
- -Dure opties
- -Vrij beperkte ruimte achterin
De zesde generatie van de BMW 3-serie kwam in 2012 op de markt met de F30 (sedan) en de F31 (touring). Net zoals de voorgaande generaties blijft deze BMW een populair model. Zijn sportieve rijgedrag en verfijnde ontwerp maken het voor veel mensen een aantrekkelijke occasion.
Lees het volledige Autoweek koopadviesVergelijkende Test: BMW 320 EDE vs. Lexus IS 300h
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

J-822-KX
BMW 3-serie
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.