- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze VOLKSWAGEN POLO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2015 en is nu 9 jaar en 11 maanden oud. In juli 2020 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 28.799 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 192 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De VOLKSWAGEN heeft een topsnelheid van 236 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 6,0 l/100 km. De POLO is 691 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 242 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | VOLKSWAGEN |
Model | POLO |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 5 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 2.100 |
Nieuwprijs | € 28.799 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 19 mei 2015 |
Datum eerste registratie Nederland | 2 juli 2020 |
Datum laatste tenaamstelling | 26 juni 2023 |
APK melddatum | 15 januari 2025 |
APK vervaldatum | 15 januari 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 3 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | DAJ |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1798 cc |
Max. vermogen | 141 kW / 192 pk |
Geluidsniveau stationair | 78 dB |
Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 7,6 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,1 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 6,0 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 139 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.172 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.710 kg |
Voorasdruk | 960 kg |
Achterasdruk | 800 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.100 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 630 kg |
Lengte | 3.983 mm |
Breedte | 1.682 mm |
Hoogte | 1.450 mm |
Wielbasis | 2.460 mm |
Bandenmaat (origineel) | 215/40R17 Prijzen |
Topsnelheid | 236 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 6,7 s |
Maximum vermogen | 141 kW / 192 pk |
Maximum koppel | 250 Nm |
Draaicirkel | 10,6 m |
Kogeldruk | 50 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 280 - 952 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | B |
Als je om je heen kijkt op de weg, kom je al vrij snel een Volkswagen Polo tegen. Er zijn er nogal wat van in Nederland. Met name de vijfde generatie was populair. Dat is niet voor niets: zijn degelijkheid, comfort en ruimte maken hem een praktische en fijne auto. Dat maakt hem als occasion interessant.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.