- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze VOLKSWAGEN POLO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2012 en is nu 13 jaar en 2 maanden oud. In september 2020 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 17.728 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 86 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De VOLKSWAGEN heeft een topsnelheid van 229 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,8 l/100 km. De POLO is 432 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 303 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Ridderkerk met een kilometerstand van 173.653 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | VOLKSWAGEN |
Model | POLO |
Kleur | blauw |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 3 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 3.163 |
Nieuwprijs | € 17.728 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 27 maart 2012 |
Datum eerste registratie Nederland | 18 september 2020 |
Datum laatste tenaamstelling | 11 april 2024 |
APK melddatum | 13 maart 2025 |
APK vervaldatum | 17 april 2026 |
Parallel import | ja |
Plaats chassisnummer | r. motorruimte |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | CGG |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1390 cc |
Max. vermogen | 63 kW / 86 pk |
Geluidsniveau stationair | 80 dB |
Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 7,7 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,7 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,8 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 134 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.004 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.580 kg |
Voorasdruk | 860 kg |
Achterasdruk | 770 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.000 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 550 kg |
Lengte | 4.074 mm |
Breedte | 1.682 mm |
Hoogte | 1.500 mm |
Wielbasis | 2.460 mm |
Bandenmaat (origineel) | 215/40R17 Prijzen |
Topsnelheid | 229 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 6,9 s |
Maximum vermogen | 132 kW / 180 pk |
Maximum koppel | 250 Nm |
Draaicirkel | 10,6 m |
Kogeldruk | 50 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 280 - 952 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | B |
Als je om je heen kijkt op de weg, kom je al vrij snel een Volkswagen Polo tegen. Er zijn er nogal wat van in Nederland. Met name de vijfde generatie was populair. Dat is niet voor niets: zijn degelijkheid, comfort en ruimte maken hem een praktische en fijne auto. Dat maakt hem als occasion interessant.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.