- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2011 en is nu 14 jaar en 2 maanden oud. In december 2015 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 20.499 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 98 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 182 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 6,3 l/100 km. De 308 is 164 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 121 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Soesterberg met een kilometerstand van 151.588 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Mpv |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 3.900 |
Nieuwprijs | € 20.499 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 30 juni 2011 |
Datum eerste registratie Nederland | 18 december 2015 |
Datum laatste tenaamstelling | 10 april 2025 |
APK melddatum | 21 november 2024 |
APK vervaldatum | 21 januari 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. schroefveerkoker |
Aantal eigenaren | 4 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | 8FR |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1397 cc |
Max. vermogen | 72 kW / 98 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 74 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 8,4 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,1 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 6,3 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 144 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 25% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.246 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.780 kg |
Voorasdruk | 1.040 kg |
Achterasdruk | 930 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.450 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 670 kg |
Lengte | 4.276 mm |
Breedte | 1.821 mm |
Hoogte | 1.519 mm |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 195/65R15 Prijzen |
Topsnelheid | 182 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 14,3 s |
Maximum vermogen | 72 kW / 98 pk |
Maximum koppel | 136 Nm |
Draaicirkel | 10,9 m |
Kogeldruk | 64 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 348 - 1201 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | C |
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.