- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check HHK-02-V
FORD FOCUS | 2017
Deze FORD FOCUS is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2017 en is nu 7 jaar en 6 maanden oud. In maart 2025 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 31.096 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 150 pk benzinemotor. De FORD heeft een topsnelheid van 212 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,5 l/100 km. De FOCUS is 84 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 595 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | FORD |
Model | FOCUS |
Kleur | wit |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
BPM | € 521 |
Nieuwprijs | € 31.096 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 27 november 2017 |
Datum eerste registratie Nederland | 22 maart 2025 |
Datum laatste tenaamstelling | 22 maart 2025 |
APK melddatum | nog niet gekeurd |
APK vervaldatum | 31 januari 2027 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | M8DB |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1498 cc |
Max. vermogen | 110 kW / 150 pk |
MILIEU
CO2-uitstoot (NEDC) | 128 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.250 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.900 kg |
Voorasdruk | 965 kg |
Achterasdruk | 990 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.500 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 675 kg |
Wielbasis | 2.650 mm |
Bandenmaat (origineel) | 215/50R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 212 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 8,9 s |
Maximum vermogen | 110 kW / 150 pk |
Maximum koppel | 240 Nm |
Draaicirkel | 11,0 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 363 - 1148 l |
Inhoud brandstoftank | 55 l |
Segment | C |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- Focus 1.5 EcoBoost 150pk Titanium14 - 18BH5HAT
- Focus Wagon 1.5 EcoBoost 150pk Titanium14 - 18BH5STA
- Focus 1.5 EcoBoost 150pk Titanium15 - 18BA5HAT
- Focus 1.5 EcoBoost 150pk Red & Black Edition15 - 17BH5HAT
- Focus Wagon 1.5 EcoBoost 150pk Red & Black Edition15 - 17BH5STA
- Focus 1.5 EcoBoost 150pk ST Line16 - 18BH5HAT
- Focus Wagon 1.5 EcoBoost 150pk ST Line16 - 18BH5STA
- Focus 1.5 EcoBoost 150pk ST Line Red Edition17 - 18BH5HAT
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Breed motorisch aanbod
- +Luxe uitrusting
- -Motorische problemen
- -Dure opties
- -Te veel knoppen
De Ford Focus die in 2011 op de markt kwam, was enorm veranderd ten opzichte van zijn voorganger. Hij rijdt een stuk comfortabeler dan de eerdere generaties, maar nog minstens net zo dynamisch. Dat maakt de Focus een populaire auto die je regelmatig tegenkomt op de weg en tussen het occasionaanbod.
Lees het volledige Autoweek koopadviesFord Focus RS vs. Honda Civic Type R - Vergelijkende...
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE FORD

HHK-02-V
Ford Focus
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.