- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check HFN-18-B
RENAULT CAPTUR | 2018
Deze RENAULT CAPTUR is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2018 en is nu 7 jaar en 2 maanden oud. In februari 2025 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 25.933 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 90 pk benzinemotor. De RENAULT heeft een topsnelheid van 171 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,4 l/100 km. De CAPTUR is 5 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 576 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Oss met een kilometerstand van 67.330 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | RENAULT |
Model | CAPTUR |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
BPM | € 438 |
Nieuwprijs | € 25.933 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?

Renault Captur 0.9 TCe Intens | Navigatie | Camera | Trekhaak
- 2019
- 61.732 km

Renault Captur 0.9 TCe Intens | Android Auto | Automatische Airco | Achteruitrijcamera | Parkeersensoren V+A | Trekhaak | Elektr. inklapbare buitenspiegels |
- 2019
- 110.523 km

Renault Captur 1.3 TCe Intens AUTOMAAT | 1ste EIGENAAR / NL AUTO | CAMERA | DODEHOEK | AUTOMATISCHE AIRCO | KEYLESS |
- 2019
- 73.672 km
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 9 mei 2018 |
Datum eerste registratie Nederland | 26 februari 2025 |
Datum laatste tenaamstelling | 22 juli 2025 |
APK melddatum | 24 februari 2025 |
APK vervaldatum | 24 februari 2027 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | H4B B4 |
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 898 cc |
Max. vermogen | 66 kW / 90 pk |
MILIEU
CO2-uitstoot (NEDC) | 120 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.148 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.671 kg |
Voorasdruk | 887 kg |
Achterasdruk | 851 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 620 kg |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/60R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 171 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 13,0 s |
Maximum vermogen | 66 kW / 90 pk |
Maximum koppel | 140 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 377 - 1235 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | J |
Koopadvies
- +Fijn rijgedrag
- +Praktische ruimte
- +Niet heel duur
- -Weinig opties instapmodel
- -Geen sterke motoren
- -Problemen 1.2 benzine
We kennen de Renault Captur sinds 2013. Toen hij zijn debuut maakte, waren er nog maar weinig cross-overs in het B-segment. Het nieuwe model sloeg in ieder geval goed aan, want de Captur werd ontzettend goed verkocht. Tegenwoordig is hij niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Ook als occasion zien we hem veel voorbijkomen.
Lees het volledige Autoweek koopadviesOpel Crossland X vs. Renault Captur - Dubbeltest
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE RENAULT

HFN-18-B
Renault Captur
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.