- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check GB-529-X
BMW 328I | 2013
Deze BMW 328I is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2013 en is nu 12 jaar en 3 maanden oud. In april 2015 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 60.713 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 245 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De BMW heeft een topsnelheid van 250 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 6,3 l/100 km. De 328I is 38 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 277 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | 328I |
Kleur | wit |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Sedan |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch, 8 versnellingen |
BPM | € 6.661 |
Nieuwprijs | € 60.713 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 20 februari 2013 |
Datum eerste registratie Nederland | 13 april 2015 |
Datum laatste tenaamstelling | 12 april 2025 |
APK melddatum | 12 februari 2025 |
APK vervaldatum | 22 februari 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. motorruimte |
Aantal eigenaren | 5 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | N20B20A |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1997 cc |
Max. vermogen | 180 kW / 245 pk |
Geluidsniveau stationair | 77 dB |
Geluidsniveau rijdend | 69 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 8,1 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,2 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 6,3 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 147 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0 mg/km |
Roetfilter | n.v.t. |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 25% |
Energielabel | B |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.430 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.005 kg |
Voorasdruk | 920 kg |
Achterasdruk | 1.140 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.600 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 745 kg |
Lengte | 4.624 mm |
Breedte | 1.811 mm |
Hoogte | 1.429 mm |
Wielbasis | 2.810 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/50R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 5,9 s |
Maximum vermogen | 180 kW / 245 pk |
Maximum koppel | 350 Nm |
Draaicirkel | 11,3 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 480 - 480 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | D |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Ruim motorisch aanbod
- +Comfort
- -Hoge onderhoudskosten
- -Dure opties
- -Vrij beperkte ruimte achterin
De zesde generatie van de BMW 3-serie kwam in 2012 op de markt met de F30 (sedan) en de F31 (touring). Net zoals de voorgaande generaties blijft deze BMW een populair model. Zijn sportieve rijgedrag en verfijnde ontwerp maken het voor veel mensen een aantrekkelijke occasion.
Lees het volledige Autoweek koopadviesVergelijkende Test: BMW 320 EDE vs. Lexus IS 300h
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

GB-529-X
BMW 3-serie
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.