Kia Niro - Mitsubishi Outlander - Vergelijkende Test
2De Mitsubishi Outlander PHEV komt vermoedelijk nooit meer van z’n imago als bijtellingsknaller...
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze KIA NIRO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2018 en is nu 7 jaar en 4 maanden oud. In september 2019 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 27.334 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 105 pk benzine-hybride motor. Het schakelen gaat automatisch. De KIA heeft een topsnelheid van 162 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 3,8 l/100 km. De NIRO is 2 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 224 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | KIA |
Model | NIRO |
Kleur | blauw |
Brandstof | elektrisch / benzine |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 5 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 186 |
Nieuwprijs | € 27.334 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 19 januari 2018 |
Datum eerste registratie Nederland | 4 september 2019 |
Datum laatste tenaamstelling | 6 juni 2025 |
APK melddatum | 8 januari 2024 |
APK vervaldatum | 19 januari 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | G4LE |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1580 cc |
Max. vermogen | 77 kW / 105 pk |
Continue vermogen | 10 kW |
Geluidsniveau stationair | 80 dB |
Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
Hybride klasse | NOVC-HEV |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 3,8 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,9 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 3,8 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 88 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.400 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.930 kg |
Voorasdruk | 1.060 kg |
Achterasdruk | 960 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.300 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 600 kg |
Lengte | 4.355 mm |
Breedte | 1.805 mm |
Hoogte | 1.545 mm |
Wielbasis | 2.700 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/60R16 Prijzen |
Topsnelheid | 162 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 11,5 s |
Maximum vermogen | 104 kW / 141 pk |
Maximum koppel | 265 Nm |
Draaicirkel | 10,6 m |
Kogeldruk | 100 kg |
Dakbelasting | 100 kg |
Inhoud bagageruimte | 427 - 1425 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | J |
We kennen de eerste generatie Kia Niro sinds 2016. Zijn combinatie van comfort, ruimte en laag brandstofverbruik maakte dit model erg populair. Dat zie je ook terug in het aantal occasions dat wordt aangeboden. De opties voor (plug-in) hybride en volledig elektrisch maken de Niro ook een milieubewuste keuze.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.