- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check 9-TKG-13
PEUGEOT 308 | 2007
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2007 en is nu 17 jaar en 8 maanden oud. In maart 2014 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De wielen worden aangedreven door een 120 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 197 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 6,7 l/100 km. De 308 is 9 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 266 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Soesterberg met een kilometerstand van 170.243 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 4.392 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 8 oktober 2007 |
Datum eerste registratie Nederland | 8 maart 2014 |
Datum laatste tenaamstelling | 26 juni 2025 |
APK melddatum | 10 maart 2025 |
APK vervaldatum | 29 maart 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
Aantal eigenaren | 3 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | 5FW |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 88 kW / 120 pk |
Geluidsniveau stationair | 82 dB |
Geluidsniveau rijdend | 74 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 9,3 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,2 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 6,7 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 159 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 4 |
Bijtelling | 25% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.262 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.815 kg |
Voorasdruk | 1.040 kg |
Achterasdruk | 915 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.650 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 680 kg |
Lengte | 4.276 mm |
Breedte | 1.825 mm |
Hoogte | 1.519 mm |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 197 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,6 s |
Maximum vermogen | 88 kW / 120 pk |
Maximum koppel | 160 Nm |
Draaicirkel | 10,9 m |
Kogeldruk | 64 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 348 - 1201 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | C |
Koopadvies
- +Comfort
- +Veel carrosserievarianten
- +Praktische stationwagon
- -Elektronicaproblemen
- -Gedrag automaatbak
- -Problemen thp motoren
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadviesCOMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

9-TKG-13
Peugeot 308
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.