- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check 6-THN-99
BMW X1 SDRIVE20D | 2013
Deze BMW X1 SDRIVE20D is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2013 en is nu 12 jaar en 2 maanden oud. In februari 2014 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 42.679 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 163 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De BMW heeft een topsnelheid van 215 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,5 l/100 km. De X1 SDRIVE20D is 6 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 191 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Franeker met een kilometerstand van 209.260 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | X1 SDRIVE20D |
Kleur | grijs |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 5.595 |
Nieuwprijs | € 42.679 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 30 mei 2013 |
Datum eerste registratie Nederland | 12 februari 2014 |
Datum laatste tenaamstelling | 14 augustus 2025 |
APK melddatum | 18 februari 2025 |
APK vervaldatum | 28 februari 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. schroefveerkoker |
Aantal eigenaren | 4 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | N47D20C |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1995 cc |
Max. vermogen | 120 kW / 163 pk |
Geluidsniveau stationair | 79 dB |
Geluidsniveau rijdend | 74 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 5,2 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,1 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,5 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 119 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 25% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.465 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.045 kg |
Voorasdruk | 940 kg |
Achterasdruk | 1.160 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.700 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.477 mm |
Breedte | 1.798 mm |
Hoogte | 1.545 mm |
Wielbasis | 2.760 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/50R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 215 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 8,3 s |
Maximum vermogen | 120 kW / 163 pk |
Maximum koppel | 380 Nm |
Draaicirkel | 11,3 m |
Kogeldruk | 80 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 420 - 1350 l |
Inhoud brandstoftank | 61 l |
Segment | L |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition Business+12 - 13DH5SUV
- X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition Business12 - 15DH5SUV
- X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition12 - 15DH5SUV
- X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition High Executive13 - 15DH5SUV
- X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition Executive13 - 15DH5SUV
Koopadvies
- +Goede wegligging
- +Hoge zit
- +Breed motorisch aanbod
- -Beperkte ruimte achterin
- -Distributieketting problemen
- -Interieurkwaliteit
In 2009 kwam de eerste generatie BMW X1 op de markt. Toen was dit model nog een echte cross-over: een hatchback met de karakteristieken van een SUV. Daardoor heb je wél een hogere zit, maar behoud je de wendbaarheid van een compacte auto. Zijn goede wegligging en brede aanbod aan motorisaties maken het voor veel mensen een interessante occasion.
Lees het volledige Autoweek koopadviesCOMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

6-THN-99
BMW X1
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.