- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- tellerstand controle
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2010 en is nu 15 jaar en 3 maanden oud. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 32.250 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 140 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 199 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 8,2 l/100 km. De 308 is 44 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 128 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Rotterdam met een kilometerstand van 227.148 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Mpv |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 7 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 8.357 |
Nieuwprijs | € 32.250 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 29 januari 2010 |
Datum eerste registratie Nederland | 29 januari 2010 |
Datum laatste tenaamstelling | 1 april 2025 |
APK melddatum | 3 september 2024 |
APK vervaldatum | 21 september 2025 |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
Aantal eigenaren | 3 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | 5FT |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 103 kW / 140 pk |
Geluidsniveau stationair | 82 dB |
Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 11,8 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 6,2 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 8,2 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 194 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 4 |
Bijtelling | 25% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.477 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.145 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.450 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.500 mm |
Breedte | 1.815 mm |
Hoogte | 1.566 mm |
Wielbasis | 2.710 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Topsnelheid | 199 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,7 s |
Maximum vermogen | 103 kW / 140 pk |
Maximum koppel | 240 Nm |
Draaicirkel | 10,9 m |
Kogeldruk | 70 kg |
Inhoud bagageruimte | 508 - 1736 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | C |
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.