- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check 4-ZLG-74
PEUGEOT 308 | 2009
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2009 en is nu 16 jaar en 2 maanden oud. In januari 2015 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 44.780 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 140 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 202 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,9 l/100 km. De 308 is 257 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 21 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | zwart |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Cabriolet |
Aantal deuren | 2 |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 10.493 |
Nieuwprijs | € 44.780 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 8 april 2009 |
Datum eerste registratie Nederland | 19 januari 2015 |
Datum laatste tenaamstelling | 11 oktober 2024 |
APK melddatum | 17 juli 2024 |
APK vervaldatum | 17 juli 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | RH01 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1997 cc |
Max. vermogen | 103 kW / 140 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 7,8 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,8 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,9 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 155 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 25% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.574 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.020 kg |
Voorasdruk | 1.180 kg |
Achterasdruk | 960 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.400 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.440 mm |
Breedte | 1.817 mm |
Hoogte | 1.427 mm |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/40R18 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 202 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 11,8 s |
Maximum vermogen | 103 kW / 140 pk |
Maximum koppel | 340 Nm |
Draaicirkel | 10,7 m |
Kogeldruk | 0 kg |
Inhoud bagageruimte | 226 - 403 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | G |
Koopadvies
- +Comfort
- +Veel carrosserievarianten
- +Praktische stationwagon
- -Elektronicaproblemen
- -Gedrag automaatbak
- -Problemen thp motoren
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadviesPeugeot 308 CC (2009) - Test
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

4-ZLG-74
Peugeot 308
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.