- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- tellerstand controle
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2010 en is nu 14 jaar en 9 maanden oud. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 29.150 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 156 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 209 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 7,1 l/100 km. De 308 is 1.391 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 109 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Mpv |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 7 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig, 6 versnellingen |
BPM | € 5.928 |
Nieuwprijs | € 29.150 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 15 september 2010 |
Datum eerste registratie Nederland | 15 september 2010 |
Datum laatste tenaamstelling | 25 augustus 2021 |
APK melddatum | 27 september 2024 |
APK vervaldatum | 4 oktober 2025 |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | 5FV |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 115 kW / 156 pk |
Geluidsniveau stationair | 80 dB |
Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 9,9 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,6 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 7,1 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 165 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.002 mg/km |
Roetfilter | n.v.t. |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 25% |
Energielabel | C |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.456 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.130 kg |
Voorasdruk | 1.110 kg |
Achterasdruk | 1.200 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.400 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.500 mm |
Breedte | 1.815 mm |
Hoogte | 1.566 mm |
Wielbasis | 2.710 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Topsnelheid | 209 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,3 s |
Maximum vermogen | 115 kW / 156 pk |
Maximum koppel | 240 Nm |
Draaicirkel | 10,9 m |
Kogeldruk | 70 kg |
Inhoud bagageruimte | 508 - 1736 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | C |
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.