
- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2009 en is nu 16 jaar en 8 maanden oud. In december 2012 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De wielen worden aangedreven door een 90 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 191 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,7 l/100 km. De 308 is 758 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Deze auto heeft momenteel geen geldige APK, een nieuwe keuring is vereist.
| Status | ok |
| Classificatie | Personenauto |
| Merk | PEUGEOT |
| Model | 308 |
| Kleur | rood |
| Brandstof | diesel |
| Carrosserie | Stationwagen |
| Aantal deuren | 4 |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal wielen | 4 |
| Schakeling | handmatig |
| BPM | € 84 |
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
| Datum eerste toelating | 3 april 2009 |
| Datum eerste registratie Nederland | 18 december 2012 |
| Datum laatste tenaamstelling | 16 november 2023 |
| APK melddatum | 2 augustus 2023 |
| APK vervaldatum | 2 augustus 2024 |
| Parallel import | ja |
| WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
| Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
| Aantal eigenaren | 6 |
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
| Motorcode | 9HX |
| Aantal cilinders | 4 |
| Cilinderinhoud | 1560 cc |
| Max. vermogen | 66 kW / 90 pk |
| Geluidsniveau stationair | 78 dB |
| Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
| Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 6,0 l/100km |
| Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,0 l/100km |
| Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,7 l/100km |
| CO2-uitstoot (NEDC) | 125 g/km |
| CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
| Roetuitstoot | 1.8 mg/km |
| Emissiecode | Euro 4 |
| Bijtelling | 25% |
| Tellerstand controle | € 7,95 |
| Massa leeg | 1.353 kg |
| Maximum toelaatbare massa | 1.948 kg |
| Voorasdruk | 1.100 kg |
| Achterasdruk | 1.020 kg |
| Aanhangermassa geremd | 1.500 kg |
| Aanhangermassa ongeremd | 725 kg |
| Lengte | 4.500 mm |
| Breedte | 1.815 mm |
| Hoogte | 1.566 mm |
| Wielbasis | 2.710 mm |
| Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
| Topsnelheid | 191 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 10,1 s |
| Maximum vermogen | 80 kW / 110 pk |
| Maximum koppel | 240 Nm |
| Draaicirkel | 10,9 m |
| Kogeldruk | 61 kg |
| Dakbelasting | 80 kg |
| Inhoud bagageruimte | 348 - 1201 l |
| Inhoud brandstoftank | 60 l |
| Segment | C |
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Loading...
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.

