- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check 1-SPZ-83
BMW 318D | 2013
Deze BMW 318D is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2013 en is nu 12 jaar en 2 maanden oud. In oktober 2014 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 48.171 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 143 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De BMW heeft een topsnelheid van 212 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,5 l/100 km. De 318D is 12 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 284 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Susteren met een kilometerstand van 214.694 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | 318D |
Kleur | geel |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Sedan |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 3.690 |
Nieuwprijs | € 48.171 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 8 mei 2013 |
Datum eerste registratie Nederland | 24 oktober 2014 |
Datum laatste tenaamstelling | 18 juli 2025 |
APK melddatum | 6 mei 2025 |
APK vervaldatum | 11 mei 2026 |
Parallel import | ja |
Plaats chassisnummer | r. motorruimte |
Aantal eigenaren | 3 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | N47D20C |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1995 cc |
Max. vermogen | 105 kW / 143 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 5,5 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,9 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,5 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 118 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 25% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.385 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.960 kg |
Voorasdruk | 905 kg |
Achterasdruk | 1.130 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.600 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 742 kg |
Lengte | 4.624 mm |
Breedte | 1.811 mm |
Hoogte | 1.429 mm |
Wielbasis | 2.810 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/60R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 212 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,0 s |
Maximum vermogen | 105 kW / 143 pk |
Maximum koppel | 320 Nm |
Draaicirkel | 11,3 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 480 - 480 l |
Inhoud brandstoftank | 57 l |
Segment | D |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Ruim motorisch aanbod
- +Comfort
- -Hoge onderhoudskosten
- -Dure opties
- -Vrij beperkte ruimte achterin
De zesde generatie van de BMW 3-serie kwam in 2012 op de markt met de F30 (sedan) en de F31 (touring). Net zoals de voorgaande generaties blijft deze BMW een populair model. Zijn sportieve rijgedrag en verfijnde ontwerp maken het voor veel mensen een aantrekkelijke occasion.
Lees het volledige Autoweek koopadviesVergelijkende Test: BMW 320 EDE vs. Lexus IS 300h
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

1-SPZ-83
BMW 3-serie
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.