- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check 02-XRP-8
VOLKSWAGEN POLO | 2012
Deze VOLKSWAGEN POLO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2012 en is nu 13 jaar en 4 maanden oud. In juli 2012 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 17.226 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 75 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De VOLKSWAGEN heeft een topsnelheid van 173 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 3,3 l/100 km. De POLO is 241 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 267 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | VOLKSWAGEN |
Model | POLO |
Kleur | wit |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 0 |
Nieuwprijs | € 17.226 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 19 januari 2012 |
Datum eerste registratie Nederland | 4 juli 2012 |
Datum laatste tenaamstelling | 7 oktober 2024 |
APK melddatum | 4 februari 2025 |
APK vervaldatum | 28 februari 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. motorruimte |
Aantal eigenaren | 12 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 1199 cc |
Max. vermogen | 55 kW / 75 pk |
Geluidsniveau stationair | 73 dB |
Geluidsniveau rijdend | 69 dB |
MILIEU
CO2-uitstoot (NEDC) | 89 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 14% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.050 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.590 kg |
Voorasdruk | 900 kg |
Achterasdruk | 740 kg |
Aanhangermassa geremd | 800 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 570 kg |
Lengte | 4.064 mm |
Breedte | 1.682 mm |
Hoogte | 1.488 mm |
Wielbasis | 2.460 mm |
Bandenmaat (origineel) | 155/70R15 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 173 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 13,9 s |
Maximum vermogen | 55 kW / 75 pk |
Maximum koppel | 180 Nm |
Draaicirkel | 10,6 m |
Kogeldruk | 50 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 280 - 952 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | B |
Koopadvies
- +Comfort
- +Voelt degelijk aan
- +Ruim voor zijn segment
- -Relatief dure occasion
- -Kale basisuitvoering
- -Niet heel bijzonder
Als je om je heen kijkt op de weg, kom je al vrij snel een Volkswagen Polo tegen. Er zijn er nogal wat van in Nederland. Met name de vijfde generatie was populair. Dat is niet voor niets: zijn degelijkheid, comfort en ruimte maken hem een praktische en fijne auto. Dat maakt hem als occasion interessant.
Lees het volledige Autoweek koopadviesOccasiondubbeltest - Opel Corsa 1.4 aut. vs VW Polo...
- Occasiontest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE VOLKSWAGEN

02-XRP-8
Volkswagen Polo
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.