en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Een elektrische auto als logé op de redactie betekent met enige regelmaat stekkers inpluggen. Een noodzakelijk kwaad waar niet aan te ontkomen valt, met een snoer dat in de regen op de grond ligt en na afloop weer nat en vies in de kofferbak gedeponeerd moet worden. Iedere rit begint met vuile handen.
Waar bij stofzuigers (vanaf € 30,-) het snoer na gebruik met een druk op de knop vanzelf oprolt, moet je dat bij een elektrische auto (vanaf € 20.900) met de hand oprapen van het gore trottoir.
Ik kan me in dit natte jaargetijde heel goed voorstellen dat men het inpluggen met een plug-in hybride wel eens achterwege laat. Het kost een paar extra liters brandstof, maar dan hoef je tenminste niet je handen aan je broek af te vegen. De stomerij is ook niet gratis.
Autojournalist
Cornelis Kit (1971) behaalde in 1996 z’n diploma aan de HTS Autotechniek na het met succes afronden van een afstudeerproject bij NedCar in Born. Na z’n studie kwam hij al snel in de journalistiek terecht. Sinds 1999 is hij full-time autojournalist. Naast de praktische inzetbaarheid van auto’s gaat z’n aandacht vooral uit naar nieuwe technologieën en in het bijzonder naar alternatieve aandrijving. Brandstofcellen, hybride aandrijflijnen, eind vorige eeuw reed hij al met prototypes en nog steeds volgt hij de ontwikkelingen kritisch, sinds 2004 voor de tijdschriften AutoWeek en GTO. Misschien tegenstrijdig, maar z’n warme belangstelling hebben ook klassieke auto’s (veel ‘moderne’ techniek stamt vaak al uit vervlogen tijden) en de autosport (met name de techniek om zoveel mogelijk prestaties uit een druppel brandstof te halen, in wezen hetzelfde wat gebeurt bij het zuiniger maken van auto’s).