AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Citroën-rijder blijf je
42

Wat is dat toch met Citroën? Is het u ook wel eens opgevallen dat wie ooit een Citroën heeft gereden altijd 'iets' met het merk blijft houden? Een grote groep heeft met het verstand het merk al eens aan de wilgen gehangen, maar als er dan een nieuw model uitkomt dan gaat daar toch weer iets betoverends vanuit. En bij de volgende afweging voor een nieuwe auto staat pardoes Citroën weer op het lijstje. Gepassioneerde uitspraken uit het verleden als: "Nooit meer! Hoor je: nooit meer!" of "Ik ben er, maar vraag niet hoé...!" maken plaats voor: "Het blijft een mooi merk." en "Deze ziet er nog goed uit". En het gevolg is dat er weldra weer een mooie Double Chevron voor het huis staat. En volgens mij is dat typisch iets voor Citroën. Tenminste, Nissan-rijders, Chevrolet-bestuurders of Fiat-eigenaren hoor ik daar nooit over.
Ik heb er zelf ook wel eens een Citroën gehad. Een ellende ermee.... Geen woorden voor. Maar nu... Zeer concrete aankoopplannen heb ik nog niet, maar in gedachten is Citroën weer toegelaten op het verlanglijstje. Mijn excuus: lekker ruim, zo'n C5. En heel betaalbaar.

Damiaan Hage
Columnist/schrijver
AutoWeek en Damiaan kwamen in 1997 samen. Als student van de School voor Journalistiek bemachtigde hij een stageplaats op de redactie en een kwart eeuw later zijn ze nog steeds onafscheidelijk. Hoewel de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat hij in 2008 voor 8 jaar een overstap maakte naar de motorjournalistiek. Maar z’n hart bleek toch echt bij de auto’s en AutoWeek te liggen, dus in 2016 keerde hij terug op het oude nest. Z’n eerste auto was een knalrode Citroën Saxo VTR en hoewel hij nog altijd een Citroën bezit, is z’n dagelijks vervoer een Skoda Enyaq iV 80. Als hij niet in een van de testauto’s rijdt, natuurlijk.
Lees ook
Weblogs

Tien punt zeven met Tesla Model 3 - Weblog Bas
Weblogs

Weblog Bas - De SUV deugt niet. Maar wat dan?
Weblogs

Weblog Bas - Techniek maakt ons weerloos
Weblogs

Weblog Bas - De angst voor de zeemeeuw
Weblogs

Weblog Bas - Waarom de aartsvijand geen vriend mag worden
Weblogs
