AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Citroën-rijder blijf je

affiche Citroën C6
Wat is dat toch met Citroën? Is het u ook wel eens opgevallen dat wie ooit een Citroën heeft gereden altijd 'iets' met het merk blijft houden? Een grote groep heeft met het verstand het merk al eens aan de wilgen gehangen, maar als er dan een nieuw model uitkomt dan gaat daar toch weer iets betoverends vanuit. En bij de volgende afweging voor een nieuwe auto staat pardoes Citroën weer op het lijstje. Gepassioneerde uitspraken uit het verleden als: "Nooit meer! Hoor je: nooit meer!" of "Ik ben er, maar vraag niet hoé...!" maken plaats voor: "Het blijft een mooi merk." en "Deze ziet er nog goed uit". En het gevolg is dat er weldra weer een mooie Double Chevron voor het huis staat. En volgens mij is dat typisch iets voor Citroën. Tenminste, Nissan-rijders, Chevrolet-bestuurders of Fiat-eigenaren hoor ik daar nooit over.
Ik heb er zelf ook wel eens een Citroën gehad. Een ellende ermee.... Geen woorden voor. Maar nu... Zeer concrete aankoopplannen heb ik nog niet, maar in gedachten is Citroën weer toegelaten op het verlanglijstje. Mijn excuus: lekker ruim, zo'n C5. En heel betaalbaar.

Lezersreacties (42)

Reageren