AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volvo XC40 P8 Recharge - Welkom Duurtest
En nu volledig elektrisch
42 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
We hebben een half jaar geleden onze eerste Volvo XC40-duurtester ingeleverd, de Recharge T5, maar nu beginnen we aan een tweede. De XC40 Recharge P8, een volledig elektrische in plaats van een plug-in hybride.
Signalement
Merk | Volvo |
---|---|
Model | XC40 Recharge P8 AWD |
Carrosserie | 5-deurs, suv |
Transmissie | automaat |
Aandrijving | 4wd |
Nieuwprijs | € 54.370 |
Specificaties
Brandstof | elektrisch |
Motor | 2 elektromotoren |
Maximaal vermogen | 300 kW / 408 pk |
Maximaal koppel | 660 Nm |
Accu capaciteit (bruto) | 78 kWh |
Lengte / breedte / hoogte | 4.425 mm / 1.873 mm / 1.652 mm |
Wielbasis | 2.702 mm |
Massa leeg | 2.088 kg |
Laadvermogen | 562 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.800 kg / 750 kg |
Banden voor | 235/50R19Prijzen |
Banden achter | 255/45R19Prijzen |
Topsnelheid | 180 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 4,9 s |
Stroomverbruik (WLTP) | 23,8 kWh/100km |
Actieradius (WLTP) | 418 km |
Lezersreacties (42) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.