Volvo V60 D6 PHEV - Op de Rollenbank
Horten en stoten met hybride
85 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Lezersreacties (85) (gesloten)
Goed dat ze de fabrieksopgave hebben kunnen halen. Dat ging beter als mijn C30 T5 die eerder in deze rubriek op de rollenbank is geweest en toch flink wat koppel miste.
Storingsvrij zijn ze zeker niet, die van mijn kennis zelfde verhaal geregeld in noodloop, hier op autoweek staat ook een review een en al doffe ellende
http://www.autoweek.nl/autoreview/39508/volvo-v60-d6-awd-plug-in-hybrid
OF zal het dezelfde zijn??
Kwa verbruik valt het me niet eens tegen met dat vermogen en gewicht.
Eeuwig zonde, zo een brute koppelrijke auto in handen van een ecologisch doorgeslagen bezitter.... Ik zou in jouw plaats voor de Prius of equivalent gegaan zijn. Nog minder uitstoot en zeker geen fijnstof.
Wel jammer want het komt de kwaliteit totaal niet ten goede. Je kan tegenwoordig beter een Fransoosje van 15 jaar oud rijden dan een nieuwe Volvo dus blijkbaar. Schandelijk eigenlijk.
Vanwege milieu eisen i.c.m. bijtelling zijn dit soort brikken interessant voor fabrikanten om te bouwen maar door alle tierelantijnen gaat het vaak stuk terwijl die dingen in de praktijk, zeker zo'n model, sportief gereden worden waardoor het voordeel voor het milieu er niet is. Doe mij maar een V70 of 850R.
Volvo was vroeger voor wiskundeleraren die rustig aan deden, dus gingen die auto's ook lang mee
en dat is toch ook niet erg ,mensen gaan toch ook regelmatig naar de dokter nou sommige auto,s ook
Ik rij zelf een C30, waar overigens weinig mis mee is. Geen 1.6d dus Vergeleken alle andere beschikbare blokken staat de 1.6d bekend als een rampenblok, zo ook bij Peugeot en Ford.
Waar is het misgegaan.. Ford heeft het eind jaren 90 overgenomen. Ik denk dat daar gemiddeld wel redelijke automobielen uit gekomen zijn, met 1 uitzondering, de versies met 1.6d van Peugeot. Als vervolg daarop denk ik dat het pas echt de foute kant op is gegaan sinds ze ook echt proberen hip te zijn. Lees: Toen de nieuwe S60 uit kwam met die lelijke drl tussen de koplampen in. En daarna is het naar mijn gevoel alleen maar erger geworden. Dag 5-cilinder, hallo twin-engine problematiek, 14% en leasers..
De eerste S60 is voor kenners trouwens geen Volvo, dat is al een Ford. Daarvoor blijft de eerste V90 (960 met andere naam) de laatste échte.
De C30/S40/V50 is een Focus, maar wel verbeterd.
Je kunt om de pot draaien, dit soort 0% bijtelling monsterdiesels met een klein electromotortje zijn door en door hypocriet als je milieubewust wil lijken.
Als ik deze auto zou kopen, zou ik hem kopen voor de mooie V5 dieselmotor en niet voor de ecologische drogreden die eraan vastkleeft. Helaas zijn er dus veel mensen dit wel doen. Je koopt toch ook geen 4K TV om er vervolgens via een analoog signaal TV te willen kijken?
Die bestuurder is helemaal geen Volvo waard. Ik vond het nogal een onsamenhangend verhaal en zeker dat deze auto getuned zou zijn.
ik tuf er al 225000 km mee rond naar alle tevredenheid met een verbruik van 3.5 l gemiddeld. 1 regel is wel belangrijk, het dient niet om rond de kerktoren te rijden, het zijn kilometervreters
Verder gebruikt Mini ze ook, BMW niet, Mazda wel. Immers Mazda was toen ook van Ford, net als Volvo.
Verder staan die dingen juist totaal niet bekend om betrouwbaarheid. Een veel te klein carter waardoor de olie snel vervuilt, waardoor bv de ververstermijn ook is teruggedraaid van 30k naar 15k.
Je kunt er gigantisch veel over lezen, of je nu 1.6hdi, 1.6tdci, 1.6d etc zoekt.
Laten we verder de gigantische turbo-problematiek niet vergeten, één google search is genoeg.
Als laatste ben jij dan blijkbaar verreweg de zuinigste rijder die er is,
want op Spritmonitor is de zuinigste DS3 >4L/100km,
De zuinigste Focus >4L/100km
De zuinigste Mini op 3,8L/100km
De zuinigste C30 >4L/100km
Ik kon ook iemand die hiermee wat problemen had, na wat modificaties een prima auto.
De niet hybride versies van Volvo zijn prima auto's.
Het is dus onzin te stellen dat Volvo minder is dan vroeger.
Ook andere merken hebben last van electronica issues, dat is nu eenmaal inherent aan de geavanceerdere techniek van vandaag de dag
Hanssolo,
Man doodzonde om zo zuinig te rijden met zo'n heerlijke wagen, geniet toch eens wat meer van het leven, jij gaat de wereld toch niet redden in je eentje met je doorgeslagen eco hippie levensstijl.
Wereldwijd zal er veel moeten veranderen en dan vooral in de zware industrie / landbouw/veeteelt en de zwaar vervuilende containerschepen, de auto is maar zo'n klein aandeel.
Een zakenrelatie van me heeft ook zo'n ding. Heeft de laadpaal nog nooit gezien en het ding laten chippen bij Heico.
Dat soort lieden moeten ze de subsidies en dergelijke met terugwerkende kracht laten terug betalen..
De opvolger heeft slecht 66.000 km op de teller heeft alle fabrieksopties en is van december 2013, kan ik hierdoor zelfs nog iets langer doorrijden met deze mooie regeling. Nu maar hopen dat de opvolger wel zijn betrouwbare kant laat zien.
Ik zou liever een handgeschakelde auto met ICE hebben dan zo'n gekunsteld geëlectrificeerd geval.
Al moet ik zeggen dat ik het een walgelijke yup vindt, die zichzelf graag in the picture zet.
Overigens is 1:16 niet slecht met zo'n vermogen en waarschijnlijk altijd plankgas. Doe dat es met een V6 benzine van een willekeurig merk. 1:5 a 6?
Hoewel deze Volvo wel kleiner is vind ik het verbruik dan wel meevallen. Maar waarom daar een bijtellings vriendelijke auto van gemaakt is snap ik niet.
Mijn Rover Tourer BENZINE reed al bijna 1:14 en dan reed ik echt niet truttig. Dat is een auto met techniek van meer dan 20 jaar terug!
Sterker nog, met de Vitesse (v8!) rijd ik 1:11,xx... Das geen 1 op 15 maar wel motor uit de jaren 60 in principe met primitieve 80ties injectie.
Je zou met zon nieuw diesel ding toch wel meer verwachten. Zeker met hybride wel 1 op 20 ofzo...
Tsja, stop er een electromotortje in en zelfs een W16 wordt BPM en bijtellingsvrij. Dat is Nederland (voorlopig nog).
zodra de lease voorbij is van deze auto krijg je de auto nog niet aan de straatstenen verkocht, er is geen particulier die hierin is geinteresseerd en zakelijk ook niet meer.
leuk deze autos maar als particulier loop je helemaal leeg op die storingen die het geknutsel om een niet ecologische auto ecologisch verantwoord te laten lijken.
regelrechte onzin autos dit.
Ik rijd zelf hybride en het scheelt echt wel in verbruik. Als iemand anders een passende oplossing heeft voor ons energie- en uitstootprobleem: zeg je baan op en ga bij het ministerie of in de politiek het verschil maken.
Of zou het zo makkelijk allemaal niet zijn...?
dat specifiek geval is nogal algemeen namelijk. De Mitsubishi PHEV om maar een voorbeeld te noemen daarvan zijn de verkopen gekelderd...en wie gaat deze 2e hands kopen als particulier? niemand.
nee dit beleid is enkel een oplossing voor de geldzak van de leaserijder, die ook niet geinteresseerd is in een groene auto. Als men het omdraait, je krijgt subsidie voor een slurpende V8 dan staan ze ook allemaal in de rij om er daar eentje van aan te schaffen.
En een Hybride zoals een Prius scheelt zeker, maar van deze autos is bewezen dat voor veel gebruikers het nauwelijks wat scheelt, in ieder geval wijkt dit verre van af wat beloofd wordt
Ik hoor deze man 1 op 16 terwijl een ecoridder hier 1 op 29 haalt. Buiten dat men niet plugt, heb je met lange afstanden hier niets aan want leeg is leeg als accu en rijdt je met een zware auto rondt...
Toekomst Hybride valt en staat met de ontwikkeling van de accutechniek.
3 keer plank gas en je accu is leeg, daarna zuipen als een tierelier.
Enige voordeel nu: in file electrisch, klein stukkie woon-werk electrisch: geen koude start ! en in de stad zonder emissie (de vervuiling is in de omgeving van de kolencentrale).
Volgens mij kun je in een 520d 1 op 20 rijden, zonder hybride techniek.
Plug-in hybrides rijden in principe veel zuiniger bij goed laadgedrag. Jammer dat niet iedereen dat heeft kunnen waarmaken. Vandaar dat ze nu weer in de 22% bijtelling vallen.
ben je nu echt zo naief? of is dit een rol die je speelt.
Deze autos zijn slechts 1-3 jaar (PHEV) booming business en daarna droogt het weer op. Financieel ga je als particulier niet een mega zware auto rijden zonder voordelen. denk je nu echt dat zo een auto met dik verlies dan maar aan een enkele particulier verkocht wordt die dan wel zo een zware auto gaat kopen, met de vraag hoe lang gaan die accus mee? en wat gaat het wel niet kosten om als particulier dit te vervangen...
nee die dingen verdwijnen naar het buitenland omdat je met export voordelen nog iets terug kan zien van het geld. Hier in NL met onze regeltjes kom je al niet toe aan vraag en aanbod en daardoor wordt ons wagenpark niet snel veel groener bij de particulier.
plug in hybrides is en was leuk voor de lease en is nu alweer passe...
Die Volvo hybride .... mooie wagen maar het kan me uiteindelijk niet bekoren ... 1 op 15 ??? Man man man ......
Vermakelijk om te lezen.
Om van de betrouwbaarheid maar te zwijgen. Zonder belastingsvoordeel zijn deze auto's kansloos
Leuke auto en mooi dat hij toch het vermogen gehaald heeft, ik snap alleen niet dat je er maar mee door blijft rijden als je al 8x problemen heb gehad met de remmen. 0% bijtelling is leuk, maar in je kist heb je daar weinig aan.
Ondanks geen subsidie, is bijna elk merk inmiddels overstag met meerdere hybride modellen. Deze merken (ook Duitse hebben allemaal hybride uitvoeringen) doen allemaal miljarden investeringen voor niets?
Daarvoor geen problemen ...... sinds 242.000 km.
Ooit zullen we vermoedelijk allemaal om moeten naar iets met waterstof of full EV.
Hopelijk wordt de reikwijdte en het draadloos opladen oid. ooit een succes,
dan is dat ook iets om naar uit te kijken, elke dag stekkeren heb ik ( nog ) geen zin in.....
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.