Test: Jaguar XF Sportbrake (2021)

De laatste diesel van Jaguar

52 reacties

Video

De Jaguar XF is eind 2020 vernieuwd en kreeg ook een nieuwe diesel, een 2.0 viercilinder ondersteund door mildhybride techniek. In deze test hebben we een XF Sportbrake D200. De uitvoering is een SE, die door de fabriek verder opgeleukt is met de nodige pakketten en 20 inch wielen. Die dikke bumpers doen je wellicht aan het R-Dynamic-pakket denken maar die zijn voortaan standaard op alle XF's. Nog een keer laven we ons aan de geneugten van het dieselrijden.

Signalement

Merk Jaguar
Model XF Sportbrake D200 AWD SE
Carrosserie 5-deurs, stationwagon
Transmissie 8 versnellingen, sequentiële automaat
Aandrijving 4wd
Nieuwprijs € 84.457

Specificaties

Brandstof diesel
Motor 4-cil. in lijn, mild-hybrid
Cilinderinhoud 1.997 cc
Maximaal vermogen 150 kW / 204 pk bij 4.250 tpm
Maximaal koppel 430 Nm bij 1.750 tpm
Inhoud brandstoftank 66 l
Lengte / breedte / hoogte 4.964 mm / 1.880 mm / 1.494 mm
Wielbasis 2.960 mm
Massa leeg 1.931 kg
Laadvermogen 519 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 2.000 kg / 750 kg
Banden245/40R19Prijzen
Topsnelheid 219 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 8,9 s
Brandstofverbruik 5,7 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 155 g/km

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (52) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum