Test: Jaguar XF Sportbrake (2021)
De laatste diesel van Jaguar
52 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
De Jaguar XF is eind 2020 vernieuwd en kreeg ook een nieuwe diesel, een 2.0 viercilinder ondersteund door mildhybride techniek. In deze test hebben we een XF Sportbrake D200. De uitvoering is een SE, die door de fabriek verder opgeleukt is met de nodige pakketten en 20 inch wielen. Die dikke bumpers doen je wellicht aan het R-Dynamic-pakket denken maar die zijn voortaan standaard op alle XF's. Nog een keer laven we ons aan de geneugten van het dieselrijden.
Signalement
Merk | Jaguar |
---|---|
Model | XF Sportbrake D200 AWD SE |
Carrosserie | 5-deurs, stationwagon |
Transmissie | 8 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | 4wd |
Nieuwprijs | € 84.457 |
Specificaties
Brandstof | diesel |
Motor | 4-cil. in lijn, mild-hybrid |
Cilinderinhoud | 1.997 cc |
Maximaal vermogen | 150 kW / 204 pk bij 4.250 tpm |
Maximaal koppel | 430 Nm bij 1.750 tpm |
Inhoud brandstoftank | 66 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.964 mm / 1.880 mm / 1.494 mm |
Wielbasis | 2.960 mm |
Massa leeg | 1.931 kg |
Laadvermogen | 519 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 2.000 kg / 750 kg |
Banden | 245/40R19Prijzen |
Topsnelheid | 219 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 8,9 s |
Brandstofverbruik | 5,7 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 155 g/km |
Lezersreacties (52) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.