en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
48 reacties
Onder druk van de CO2-wetgeving leek het einde van de enorme (en dorstige) SUV nabij. Maar dat bleek buiten de plug-in hybride aandrijflijn gerekend. Die geeft zelfs de Audi Q8 vleugels en een groen energielabel. Op papier.
Merk | Audi |
---|---|
Model | Q8 60 TFSI e quattro Competition |
Carrosserie | 5-deurs, suv |
Transmissie | 8 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | 4wd |
Prijs | € 117.830 |
Brandstof | elektro/benzine |
Motor | V6, plug-in hybride |
Cilinderinhoud | 2.995 cc |
Maximaal vermogen | 340 kW / 462 pk bij 5.300 tpm |
Maximaal koppel | 450 Nm bij 1.340 tpm |
Accu capaciteit | 18 kWh |
Inhoud brandstoftank | 75 l |
Lengte / breedte / hoogte | 5.006 mm / 1.995 mm / 1.701 mm |
Wielbasis | 2.995 mm |
Massa leeg | 2.415 kg |
Laadvermogen | 640 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 3.500 kg / 750 kg |
Banden | 285/45R21Prijzen |
Topsnelheid | 240 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 5,4 s |
Brandstofverbruik | 2,9 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 65 g/km |
Lezersreacties (48) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.