en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
48 reacties
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Onder druk van de CO2-wetgeving leek het einde van de enorme (en dorstige) SUV nabij. Maar dat bleek buiten de plug-in hybride aandrijflijn gerekend. Die geeft zelfs de Audi Q8 vleugels en een groen energielabel. Op papier.
Merk | Audi |
---|---|
Model | Q8 60 TFSI e quattro Competition |
Carrosserie | 5-deurs, suv |
Transmissie | 8 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | 4wd |
Prijs | € 120.737 |
Brandstof | benzine |
Motor | V6, plug-in hybride |
Cilinderinhoud | 2.995 cc |
Maximaal vermogen | 340 kW / 462 pk bij 5.300 tpm |
Maximaal koppel | 700 Nm bij 1.340 tpm |
Accu capaciteit | 18 kWh |
Inhoud brandstoftank | 75 l |
Lengte / breedte / hoogte | 5.006 mm / 1.995 mm / 1.701 mm |
Wielbasis | 2.995 mm |
Massa leeg | 2.415 kg |
Laadvermogen | 640 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 3.500 kg / 750 kg |
Banden | 285/45R21Prijzen |
Topsnelheid | 240 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 5,4 s |
Brandstofverbruik | 2,9 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 65 g/km |
Lezersreacties (48) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.