Tesla Model S - Occasion Aankoopadvies
Exotischer dan je dacht
65 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Lezersreacties (65) (gesloten)
OT. wat een mooie auto is de Tesla uit deze video! Nieuw zijn ze zeker te duur voor me, maar als ik eind volgend jaar de Skoda inruil voor een EV ga ik toch eens serieus rekenen of een gebruikte Tesla wel te doen is. Alternatief is een nieuwe Kia Niro EV, Hyundai Kona EV of 60Kwh Leaf. Als het niet al te gek veel uiteenloopt dan zegt mijn onderbuik Tesla (zo'n rode met 22" ofzo). Gelukkig heb ik nog een jaartje om ook mijn verstand een duit in het zakje te laten doen
Zo'n pre-2017 S met oneindig gratis superchargen is natuurlijk erg aantrekkelijk. Zeker voor zolang de WB €0 blijft.
Heb jij je wel eens afgevraagd wat de jongeheer of jongedame die jou voor ging bij de benzinepomp met zijn of haar handen heeft gedaan ?
?
...maar goed nieuws over de accu. Dat lijkt me toch de grootste onzekerheid.
1) De kinderzitjes zijn niet meer leverbaar in de Model S. Mensen met veel kinderen wordt een Model X geadviseerd.
2) De remschijven van een elektrische auto gaan veel langer mee dan die van een fossiele concurrent. 95% van de remenergie wordt door de elektromotoren opgevangen.
Het oprollen van snoeren en sterke stromen gaan niet goed samen -> brandgevaar. Ik denk dat je vergeefs gaat wachten op die optie bij EV's of PHEV's.
Maar, toch wel een leuke wagen hoor.
Waar staat die 60 voor in je forumnaam?
Je gaat balen van het gebrek aan koppel en souplesse.
Thuis en bij snelladers zit het snoer vast aan de lader. Dus geen vieze handen.
Openbaar (langzaam) laden is wel een geklungel, omdat de stekkers per merk verschillen, maar:
-Met de grote accu's van tegenwoordig hoef je eigenlijk nooit openbaar te laden.
-Als je een lang snoer en een kort (1,5 m) snoer in je snoeren vak stopt, dan voldoet meestal die korte. De raakt de grond niet en is schoon, en geen geklungel.
-Hooguit 1 of 2 keer per jaar moet je even klungelen met het lang snoer.
(Er worden zelfs handschoentjes bijgeleverd voor je tere handjes)
Dat je jezelf daardoor laat beperken tot een diesel v6, snap ik echt niet. Dat is echt terug in de tijd.
Vraag eens aan die leraar hoe en waar je dat kan zien.
Wiel uitdraaien en kijken? Of luchtvering omhoog, Jack-mode aanzetten en eronder kruipen? Waar moet je op letten?
Beetje vage bewering. Maakt verder niet uit. Remleidingen kunnen roestbestendig worden gemaakt of vervangen worden. Met de Tesla kun je ook nog eens fiks op de motor remmen.
In principe kan ik hetzelfde vertellen over mijn model s 70d; het is een zeer snelle auto maar zo'n p90d doet er nog een stevig schepje bovenop kan ik je melden.
En wouter60, de afwerking is bij mijn 2015 model prima in orde en de auto is zeker niet schots en scheef in elkaar gezet.
Omdat ik volledig gebruik maak van de 4 jaar of 80.000 km.garantie (heb de auto nu zo'n 3 1/2 jaar) zijn de reparatiekosten tot nu toe nihil echter bij mijn tesla zijn de touchscreen en de achterste veerpoten(luchtvering) wel vervangen. Zonder garantie zou dit dus aardig in de papieren kunnen lopen.
De verdere reparatie vallen onder de categorie "klein bier"; o.a. een deurrubber, een schroefje in de middenconsole en de vervanging van de achterklepmotor valt m.i. wel mee.
Auto is inderdaad een bandenvreter (bij 29.500 km. waren de achterbanden kaal) maar is erg afhankelijk van het gebruik.
Overall ben ik zeer tevreden over mijn tesla.
Deze op 22inch staat er erg mooi bij ?
.
Goede zaak om de Tesla in deze rubriek te zien. Ik heb mijn sterkste bril opgezet en de grootste loep erbij gepakt die ik kon vinden. Tot mijn grote opluchting kan ik rustig gaan slapen want ik heb geen "schootse" en scheve naden gezien. Toen ik toch bezig was meteen even gekeken naar het snoer. Gelukkig is dit een stevig exemplaar en geen stofzuigersnoer die je zomaar automatisch kan oprollen. Nee, met de elektrische veiligheid en de afwerking zit het toppie joppie bij Tesla.
Een diesel daarentegen zal steeds sneller in waarde dalen want het duurt niet lang meer voordat echt niemand meer zo’n stinkend lawaaiapparaat wil hebben.
Nou ja, geen MB onderdelen, maar onderdelen van dezelfde toeleveranciers.
Vaak is dat kwalitatief goed nieuws. Soms niet. Zoals de spiegels die ook op de S-klassen zitten. Die zien er erg slordig uit en als je iets te hard drukt dan klikken ze uit elkaar.
Verder is de model S keurig afgewerkt.
Dat was bangmakerij uit 2013 van journalisten die iets moesten vinden, en een basis model S vergeleken met een top Mercedes die met veel pluche afgewerkt was.
Bij de antianti's vond dat gretig aftrek en bleef dat hangen.
Net zoals ze ons nog steeds wijsmaken dat Duits voor kwaliteit staat.
Is dat altijd zo, is dat vaak zo of is dat soms zo?
Op de balkan wordt 'made in Italy' als premium gezien. (Wij denken dan haha)
In de USA wordt 'made in Japan' als premium gezien
Een model S is een rariteit , zelden dat je eentje tegenkomt.
1. Niet milieubewust onder de streep. Als die bom barst en dus de wegenbelasting erbij komt, is hij ineens vrijwel waardeloos. Want Tesla kopers willen een subsidieparadijs met een groen imago.
2. Verouderd snel. Want voor de huidige 2ehands prijzen, koop je nieuw steeds vergelijkbaardere elektrische auto's van bijvoorbeeld Hyundai. Dat gaat de prijzen drukken.
3. De techniek is fragiel, waardoor ze makkelijk totalloss raken. Maar die totalloss auto's worden vaak genoeg nog opgelapt en doorverkocht, waarbij meestal geen goede auto meer ontstaat. Dus check het schadeverleden of laat in je koopcontract opnemen dat hij nooit schade had.
4. Hoe de accu slijt, hangt ook af van hoe hij geladen werd, hoe hard er gereden werd, of hij ooit leeg stond en nog wat van dat soort dingen. Dus ken je de historie niet volledig, dan kan de accu ineens veel sneller stuk zijn dan verwacht. Bijvoorbeeld net na de garantie.
.
Met die redenatie is de mcDonalds ook concurrentie van Jonnie Boer. Want het Bic Mac menu wordt veel meer verkocht dan alle menu's bij de Librije opgeteld
.
Ikea verkoopt meer bankstellen dan Rolf Benz (dus concurrent?)
.
Etc...
Neem niet weg dat het zonde geld is, maar dat geldt voor iedere moderne auto.
De grootste Hyundai, de Grandeur is zelfs een hele maat kleiner.
En die is zeker niet elektrisch, ook niet binnenkort.
Of gaat iemand een Kona (prachtige wagen in zijn klasse overigens) kopen ipv een model S?
Ik snap het niet.
Wie legt het uit?
Het gros verdwijnt na de lease in de export. Heeft wel EV op de kaart gezet.
Google eens bij VAG en kwaliteit, over beerputten gesproken.
Ik wil de auto's niet vergelijken maar wel de vaste belastingen van beide de goedkoopste voor 5 jaar:
Een P108 kost 9346,- euro belasting zakelijk en 3900,- prive
-2800 euro BPM en BTW
-1100 euro MRB (5jr 220)
-4565 netto bijtelling (5x 913 40% ib)
-881 autokostenfictie (5x176)
Een model S kost 30129 euro belasting zakelijk en 15464 euro prive.
-15464 euro BTW
-0 euro MRB (tot 2020)
-7128 euro bijtelling (5jr 1425 40% ib)
-7537 autokostenfictie (5x 1514)
Tesla S 30129,- euro belasting
Peugeot 9346,- euro belasting
Ik weet het niet Daks, volgens mij mag Loes blij zijn;-)
standaard afgetrapt dus
Iemand vroeg zich af of ik bang ben voor vieze handjes dan is het antwoord: nee. Mijn arbeidsverleden speelt zich af in de bouwsector en daar hebben we geen last van het vieze handjes syndroom.
Pas bij de model Y komt er keuze in dat segment.
Jaguar en Kia?Haiundai hebben slim een vrij segment gekozen.
Audi en Porsche hebben een verdingingssegment gekozen.
Ongeacht of die 2 er ooit gaan komen en of ze heel mooi of goed zijn, blijf je minder verkopen als dat je een vrij segment gekozen had.
Porsche kan alsnog ons het best een EV busje (Van) verrassen. Dat zou gaaf zijn een Porsche bus. Gróót succes. Is met intermediate SUV ook gelukt.
Als hij Ludricous heeft dan wel. Maar als hij dat niet heeft dan kan de accu en motor nooit overbelast worden. Er is dan namelijk een stroombegrenzer van
310 kilowatt. Dat is maar net iets meer dan de helft van wat de accu kan nl 567 kw in ludricous mode.
De taxi's hebben geen ludricous.
Wel zal je bij een taxi de stoelen even opnieuw moeten doen waarschijnlijk.
Het grootste minpunt wat hij noemt zie ik in deze test niet terug: Range Anxiety. Op zijn thuislader (200V 35A krachtstroom, in de VS) voegt een nacht laden maar 80 à 100 km toe aan de lading. Om de auto helemaal vol te laden moet die 48 uur aan de thuislader hangen.
De Tesla snellader drukt de accu in een half uurtje 80% vol, de resterende 20% dien je thuis te doen.
Dan is de 100d in 14 uur helemaal van leeg naar vol.
De Europese model S kan thuis 17kw laden. Dan is hij binnen 6 uur van leeg naar vol.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.