AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mercedes-Benz E 63 AMG (2009) - Test
Van ambities vervuld
75 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Meer Video's
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Gekopiëerd
Live
00:00
00:00
00:00
De, laten we zeggen, modalere leden van de Mercedes E-Klasse en de performance-editie E 63 AMG groeien steeds verder uiteen. Daar waar de E-Klasse terugkeert naar de traditionele waarden van het merk met de ster en meer comfort biedt, presenteert de nieuwe E 63 AMG zich als strakker, straffer en communicatiever dan ooit. Deze sportsedan was nog nooit zo dynamisch.
Signalement
Merk | Mercedes-Benz |
---|---|
Model | E 63 AMG |
Carrosserie | 4-deurs, sedan |
Transmissie | 7 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | achterwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 152.201 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | V8 |
Cilinderinhoud | 6.208 cc |
Maximaal vermogen | 386 kW / 525 pk bij 6.800 tpm |
Maximaal koppel | 630 Nm bij 5.200 tpm |
Inhoud brandstoftank | 66 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.868 mm / 1.854 mm / 1.471 mm |
Wielbasis | 2.874 mm |
Massa leeg | 1.740 kg |
Laadvermogen | 645 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden voor | 255/40R18Prijzen |
Banden achter | 285/35R18Prijzen |
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 4,5 s |
Brandstofverbruik | 12,6 l/100km |
CO2-uitstoot | 295 g/km |
Had je deze auto's al gezien?

Mercedes-Benz E-klasse AMG 63 Btw auto, Fiscale waarde € 22.000,- (€ 41.280.99 Ex B.T.W) DEALER AUTO Dealer auto
- 2010
- 77.944 km
€ 49.950

Mercedes-Benz E-klasse 300 CDI BlueTEC HYBRID Premium Edition
- 2013
- 326.347 km
prijs op aanvraag

Mercedes-Benz E-klasse W212 E 350 CGI Avantgarde Aut.-7 | Veel mooie opties, volledig gedocumenteerd | Youngtimer | Bijtellingsvriendelijk! |
- 2010
- 132.082 km
€ 19.900
Lezersreacties (75) (gesloten)
Nou, ik hou toch iets meer van precisiewapens. Doe mij dus maar een M5. Die mag dan een paar jaar ouder zijn, op mij komt die nog steeds een stuk meer high-tech over.
In het echt ziet hij er trouwens niet beter uit, deze E...
Ook goed dat ze wat aan de uitstoot doen trouwens. Milieuvriendelijk zal zo'n auto nooit worden, maar er zijn altijd mensen die zoiets snels willen en dan kan het natuurlijk geen kwaad om er in elk geval de schade te beperken. Vooral omdat een auto als deze in tegenstelling tot een echte sportwagen wel veel gebruikt zal worden. Voor een Lamborghini die het grootste deel van de tijd in de garage staat is het minder erg dat hij veel uitstoot heeft.
Wel een mooie test!!
Wel jammer van de kampersvolk dag-led verlichting. Dat verpest naar mijn mening de hele auto...
In een parallel universum? In een uitgifte van Mercedes Magazine?
Ik heb hier in ieder geval AW nr25 voor mijn neus liggen waarin staat "Knap gedaan van BMW; de grote 7-serie voelt net zo lichtvoetig aan als de 5-serie en dat is eigenlijk al de maatstaf in zijn klasse" (p54). Dus ik hoop dat het niet in AW was voor de geloofwaardigheid van het blad...
Overigens staat dat in hetzelfde item, namelijk de innovatieprijs, waar ze de E-klasse overall laten winnen. Ik heb het blad even gekocht en gelezen en ik heb nog steeds de innovatie op het gebied van comfort er nog niet uitgehaald, maar goed, je moet iemand laten winnen kennelijk. Maar alle loftuitingen over de E en het bovenstaande zinnetje komen natuurlijk wel een beetje vreemd over -wacht, de innovatieprijs gaat naar de E, maar de 5 serie blijft de maatstaf?-. Iedereen te vriend houden zullen we maar zeggen.
Nou ja, volgend jaar komt de nieuwe 5 uit, dan zal die wel winnen zeker...Dat jaar erop de A6 of een Japanner.
Mooi dat bij de vergelijking van het vermogen van de Merc met de Audi RS6, de bliksem roffelde
Verder een mooie verschijning, bij 220km/h naar het 5e verzet....nice.
10x mooier dan zo'n lelijke m5
En blijkbaar moest deze clip in een jiffy gemaakt worden. Telkens als die beste kerel Mercedes zegt, is het nauwelijks zo te herkennen.
Voor de anti Mercedes mensen, jullie mogen duimen dat je ooit in zo'n taxi word thuisgebracht.
======
Ja zo'n gummismurf zal er vast als een moordenaar in gaan rijden om zijn volgende klantje op te pikken, maar als die eenmaal aan boord zit, rijd hij ook 15 kilometer te langzaam rijden dan de toegestane snelheid
Dat minpunt over voetgangersbeveiliging is wat vergezocht. Zo'n auto hoort een voetganger van kilometers afstand aankomen. :P
De neus is nog wel oké, de achterkant is echter niet best en daar hebben ze ook echt nog geen 5 minuten over nagedacht. Iets te Koreaans zeg maar...
'ze houden je voor de gek'. Oh, wat zullen kopers die tot het besef komen dat het eigenlijk 'slechts' een 6.2 is met het schaamrood op de wangen staan, wensend dat ze de wagen nooit gekocht hadden, want een 6.3 is toch maar eventjes 0.1l meer en verlengt je mannelijkheid met evenveel centimeter!
...
Maar doe toch maar de RS6...... graag een blauwe met titaniumkleurige velgen
als de achterlichten aangaan van een E en daarnaast die van een hyundai stopt elke vergelijking snel. Echt niet te vergelijken.
Als je een keer wat minder opgefokt reageert en gewoon LEEST wat er staat dan lees je dat de 7 en 5-serie maatstaf zijn wat betreft lichtvoetigheid. In de oberklasse is comfort alles wat de klok slaat en dan heeft de 7-serie geen reet te bieden t.o.v. de S-klasse. Dat laten de afzetcijfers in deze klasse ook duidelijk zien.
Feit blijft dat een M5 een secuurdere auto is, maar tevens een auto welke voor dagelijks gebruik minder geschikt is dan een E-AMG. Daarbij komt dat het stuur en rijgedrag van de E ook steeds beter wordt, maar in ogenschouw houdend dat het niet ten laste mag gaan van het comfort. Wat mij betreft een unieke combi.
Dit is gewoon weer een vette bak. Als ik mocht kiezen tussen deze en een Audi (die allemaal opelkaar lijken) of de bekende johny BMW´s... Dan wist ik het wel.
Doe mij maar de Merc.
Enne, M3M5M6, waarschijnlijk kun je met dit weer beter op je scootertje over BMW´s gaan dromen... Laat je de discussies mbt auto´s dan over aan mensen die er verstand van hebben... EN al eens auto´s van de betreffende merken hebben gereden.
en M3M5M6 voor jou heb ik nog de volgende site : www.kindertijd.kro.nl
De amgs en de m-sports zijn beide goeie wagens dus voor ieder wat wils.
maar geef mij maar een ctjes amg
"misschien kan ik over 15 jaar in een bmw M5 uit 2009 rijden"
haha inderdaad, bmw x6 xdrive 50i met een ............... 4,4 liter motor!
Dus die onzin van dat e62 amg slaat ook nergens op..
En idd dat gezeik van mercedeshaters, ze kunnen waarschijnlijk zoiets toch niet betalen en zijn toch alleen maar jaloers.. Ik kan hem ook niet betalen maar zou hem wel graag willen hebben!! Schitterende auto en dat geknetter bij t opschakelen is echt heerlijk, veel mooier trouwens dan die spuuglelijke m5.. Maar das mijn mening
"De vorige E63 was zeker mooier, en veel ook!" en "doe toch maar de RS6".
Wel weer eens iets anders dan anders: een Benz die goedkóper is dan 'n vergelijkbare Audi of BMW!
GM heeft de V-afdeling van Cadillac opgeheven,maar de huidige V is gewoon nog te bestellen.
Voor de liefhebbers staat er op www.motortrend.com een leuke test tussen de Cts-V en de M5,maar dat ff off-topic.
JE
En zo gebeurt dat over 2,5 jaar ook met de nieuwe M5.
Overigens noemenswaardig dat de M-devisie van BMW 2 jaar langer nodig heeft voor de ontwikkeling van zijn M-model, terwijl de prestaties tegenwoordig verrekte dicht tegen elkaar leunen. Ik denk dat het een gevalletje spanning-opbouw betreft. Ik weer zeker dat Mercedes (en Audi w.s. ook) in het korte tijdsbestek van de ontwikkeling van de E63 dezelfde rijeigenschappen als een M5 kan ontwikkelen, maar dat is simpelweg hun markt gewoon niet.
en als het voorjezelf niet genoeg is bestel je m toch in het geel, dan isie ANDERS dan anders
ik had helemaal niet vverwacht dat ie meer pk zou krijgen dan de audi
heerlijke bak
en die chrome mercedesgril aan de voorkant(dus) kan echt niet meer hoor bij de volgende, dan moet ie echt vervangen zijn voor iets moderners en snoeiharders. dit is te klassiek
Raar trouwens dat deze niet de speciale crash beveiliging voor de motorkap zou hebben...
Lekker geluid bij 't schakelen ook
Trouwens, lekker nuttig, een voetgangers beveiliging terwijl er met 240 overheen dendert
Voor de rest hele mooie AMG.
Uitlaatmonden.
dit is echt een M5-killer
1.Audi RS6
2.Mercedes E63 AMG
3.BMW M5
fantastische motor.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.