AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Rij-impressie Dacia Sandero

57 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
In het modellenoffensief van Dacia vormt de Sandero een speerpunt. Om het model ook in de toekomst een budgetalternatief in 't B-segment te laten zijn, heeft Dacia het grondig vernieuwd. Zonder daarbij de merkwaarden uit het oog te verliezen.

PRIVATE LEASE Dacia Sandero

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (57) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 0
Gaat veel mensen blij maken.
Vrencken
Vrencken
  • 0
Doet me van binnen denken aan de vorige generatie clio...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Met deze prijzen gaat dit nooit wat worden in Nederland. De vorige was ook al geen verkooptopper.
Anoniem
Anoniem
  • 0
PS:
Relatief weinig info in dit clippie, en dan nog, let wel, 2x 2x hetzelfde (motor / geluid)
Anoniem
Anoniem
  • 0
AUB mensen NIET KOPEN
Kwaliteit 0
Uitstraling 0
Anoniem
Anoniem
  • 0
Smaken verschillen Jan.., dus mensen KOPEN !
haarr
haarr
  • 0
@jan van beek:

Kwaliteit reactie: 0,00
Den Bibber
Den Bibber
  • 0
Gewoon een prima auto. Geen fratsen. Is ook totaal onnodig in mijn ogen. Een auto is om van A naar B te komen en hiermee kun je echt wel ergens komen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Uitstraling 0? Dat is een heel persoonlijke mening. Ik vind de nieuwe Sandero een aardig gelijnde no-nonsense kar. Moest even aan het nieuwe uiterlijk wennen maar nu vind ik deze beter smoelen dan de vorige generatie. Kwaliteit 0? Dat is pertinent onwaar. Dacia scoort juist erg goed, wat er niet op zit kan ook niet stuk. Hoe dat zich gaat vertalen nu er een nieuwe motor in zit moeten we even afwachten maar qua kwaliteit heeft Renault de laatste jaren weer een goede naam, na de dip van de eerste Laguna's en Megane's II. Dus mensen: kopen die kar als je een ruime auto wil hebben met een prijs van een goed uitgeruste A-segmenter.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Hier in frank risk kost ie vanaf €7990,- en is het wel veel auto voor je geld ...
nielswrx
nielswrx
  • 0
Wat een rare opmerking... de besturing is wat te licht... 90 % van alle auto's die nu worden verkocht zijn hetzelfde!
Nee ik ben geen Daciafan, maar Dacia is goed bezig! Je zal toch een VW up hebben gekocht....met 60 pk voor een stuk meer centjes dan deze 90 pk Dacia!
haarr
haarr
  • 0
@nielswrx: Maar zonder VW logo!!!!!!!!!!!!!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat hebben sommige mensen toch met logo's? Ik zou deze auto best overwegen als ik op zoek zou zijn naar iets anders/nieuws.

@ haarr: als deze Dacia een VW-logo had zou je 'm wel kopen? Merkwaardig.
komakimo
komakimo
  • 0
M.a.w. een slecht afgewerkte en rijdende auto met 3 cilinders die nog nieteens in de 40% bijtelling valt en hier 3000 euro teveel kost. Nou nou waar is de dacia showroom..
Anoniem
Anoniem
  • 0
11000 voor de goedkoopste dacia vind ik wel erg veel
eas
eas
  • 0
dat ik als een vw up rijder in 2013 eens in de dacia showroom gaan kijken !
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wel knap dat je voor 11.000 Euro zo'n auto kan neerzetten, wat is het alternatief voor die prijs, slechts rugzakjes als de MIO,UP en EI-go,C1 en dergelijke.Het interieur ziet er ook nog eens goed uit ( ik zeg niet gelikt) voor die prijs, lijkt inderdaad wel op een Clio van een paar generaties terug of zo. Dan de buitenkant, tsja...blijft toch een beetje een Schoendoos op wielen, bent benieuwd of het nog qua kwaliteit en restwaarde een beetje iets voorsteld, jammer van die driePitter in het vooronder, een auto zou toch minimaal 4 cilinders moeten hebben, anders krijg je toch een beetje dat overdekte Scooter geluid,ik heb nog niet 1, 3 cylinder auto gehoord waarvan ik zeg, zo..die klinkt lekker, maar goed het rijd
jammer dat ie dan toch 20% is, Valt ie weer Af :-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
@
Oja vergeten dit is een topproduct, kwaliteit geweldig en uitstraling ook geweldig hier kun je wel mee voor de dag komen = Leugen. Waardeloos product voor..... mensen = feit
en de argumenten van A naar B auto? dat is een suzuki alto uit 1990 ook voor 200 euro, als je toch voor l.... wilt rijden hou je nog wat over in deze barre tijden ipv 3000 euro afschrijving...
Anoniem
Anoniem
  • 0
@D'n Bibber: Als je een auto gewoon ziet als iets dat je van A naar B brengt zit je hier op de verkeerde site denk ik ...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Dus de Mitsubishi Mirage word straks de nieuwe budget-topper? Ik bedoel maar, die kost 2000 euri minder en is behoorlijk ruim, ook achterin.

En dan rij ik liever in een Japanse tutten-bak dan in een goedkoop gebouwde Renault.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Dacia de enige echte Volkswagen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Er wordt hier de vergelijking gemaakt met de Mitsubishi Mirage: die is inderdaad iets goedkoper dan de Dacia maar is ook duidelijk kleiner met ongeveer 3,70 meter. En als je het over een heel erg grijze muis hebt: juist de Mirage. In mijn ogen kraak noch smaak. Mirage of Sandero: 1. de Sandero, dan een hele poos niks en dan ergens onderaan 2: de Mirage. Het ding zal best wel aardig rijden maar ziet er gewoon niet uit.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Nou ben positief verrast, valt mij alles mee. (In Rusland word deze auto als Lada verkocht) Hoorde alleen dat hij 3 ncap sterren heeft gescoord, en om nou op veiligheid te gaan bezuinigen...
Arbeider
Arbeider
  • 0
Beste Rommi
Den Bibber zit hier goed, en ziet het nog beter.

Om je goedkoop mee te verplaatsen is de sandero 3000 euro te duur geworden.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Inderdaad aardig aan de prijs en zal wel niet meer op LPG te krijgen zijn. Verder is er niks mis mee.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zonder MRB vrijstelling is bijvoorbeeld een Chevrolet Avel veel aantrekkelijker. Daarnaast is 11 ruggen fors duurder dan de oude...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Een doodgewonen saaie megane met toevallig wat extra peekaatjes van 35K vindt iedereen maar goedkoop maar 11.000 eurootjes voor prima auto als dit is ineens aan de prijs. Get real.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik dacht eerst dat dit een Dacia Sandero was, maar volgens Maurice is het dus een Daatsia Sandeero. :-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Werkelijk een prachtige en realistische auto. Jammergenoeg geen prijskraker meer. Daarvoor moeten we nog even wachten op de Mitsubishi Mirage.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Een Megane met een Sandero vergelijken slaat echt nergens op. Totaal verschillende auto's. Dan kan je net zo goed de Sandero met een fiets vergelijken.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@julianH Een fiets van 11.00 euro vind ik dan weer veel te duur. Snap je?
hansanders
hansanders
  • 0
Een 'frivool' dashboard is het niet. Nee, want dat wil ik... :s ?
Koop niet blind
Koop niet blind
  • 0
@ jemoederispremium
Wat je wil maakt niet uit, hij beschrijft het enkel. Net als Maurice ook aangeeft dat er een multimedia scherm in zit. Beschrijvend, niet oordelend.

OT:
Mooie kar! 90 pk en de geboden ruimte lijkt me een uitstekende aanbieding voor 11 mille.
Autopie
Autopie
  • 0
Nog steeds vind ik het zonde van de vanafprijs. Voor zo'n 3000 eurootjes doorsparen heb je al een Duster.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ Jan van Beek, 't zit je nogal hoog geloof ik?

Overigens, wie zet die suffe ouwbollige muziek onder dat filmpje?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Goede presentatie Maurice!

Voor zo'n prijs met supernieuwe motor en een keurig dash, laat je zo'n Up your arse toch snel staan!
Ik zag iemand die Up zelfs 'premium' noemen..?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Dacia zie ik veel hoger in de betrouwbaarheidslijsten staan dan alle VAG-producten.

Verder is het natuurlijk iets minder modern. Tja, als je en auto nodig hebt voor je uitstraling... Zoek dan eens een psycholoog...
Korff
Korff
  • 0
De "oude" Sandero begon bij zo'n 9000,-.

2000,- meer is fors op zo'n prijs, een prijsstijging van meer dan 20 procent.

Het hangt echter ook af van de uitrusting. Misschien is de basisversie van de nieuwe wel royaler uitgerust en dan is het prijsverschil veel kleiner. Neemt niet weg dat Dacia eigenlijk een instapversie onder de 10.000,- zou moeten hebben. Dan maar heel kaal uitgerust. Dat past juist bij een merk Als Dacia.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Feit Is dat de budgetness van deze auto de grootste aantrekkingskracht was. En als de aantrekkelijke prijs weg Is, waarom zou je hem dan nog kopen? Fb dat vind Ik jammer, want sik vind het een leuke auto, en zeker met het nieuwe familiegezicht vind Ik hem wederom mooi! Zonde dus
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Jef Pedaal:
Volgens mijn Roemeense collega's spreek je Dacia inderdaad uit als Daatsia.
Hondapower
Hondapower
  • 0
zelf rij ik met een vw tiguan maar ik zou gerust een dacia als deze durven kopen!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Complimenten dit keer voor het filmpje. Volgens mij een eerlijk oordeel van een auto zonder pretenties.
hansanders
hansanders
  • 0
@Koop niet blind: een omschrijving als 'niet erg frivool' klinkt niet objectief, maar klinkt be- of veroordelend (negatief)

'niet erg Frivool' komt denk ik op de meeste mensen als negatief bestempeld over. itt bijv 'kaal '(weinig knopjes) of 'druk' (veel knopjes)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik vind hem helemaal niet goedkoop! Een Dacia Dokker/ Logan of Mitsubishi Mirage zijn goedkoper.

Trouwens, hij zegt steeds "Daatcia".
Anoniem
Anoniem
  • 0
Niet onaardig voor wie een wat ruimere stadsauto zoekt. Maar als ik het commentaar zo hoor is de auto niet echt (ideaal) inzetbaar als kilometervreter...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Probeer voor deze prijs maar eens een qua afmetingen en binnenruimte vergelijkbare auto te vinden. Dat gaat je echt niet lukken. Als je niet teveel geld hebt om te besteden en je wilt toch nieuw rijden met een goede garantieregeling en voldoende ruimte voor je gezin is het een prima en pretentieloze auto. What you see is what you get.
Anoniem
Anoniem
  • 0
worden ze ook verkocht bij de lydl
Anoniem
Anoniem
  • 0
Een goede auto voor een redelijk goedkope prijs. Veel ruimte, betrouwbare techniek en een redelijk vlot uiterlijk. Een Yaris, Punto of Polo zullen ongetwijfeld beter zijn, maar daar betaal je ook weer meer voor.
Anoniem
Anoniem
  • 0
vanaf iets minder dan 11.000 euro heb je in nederland de ambiance versie met een paar standaard opties, dan in duitsland voor net geen 7000 Euro heb je de basis versie met niks er op of eraan.
grandmasterc
grandmasterc
  • 0
Ziet er helemaal niet gek uit, voor die prijs kun je alleen auto's kopen die veel minder bagage (en binnen) ruimte hebben (een kinderbuggy past daar nauwelijks in).
Anoniem
Anoniem
  • 0
Slim alternatief: Skoda Fabia 1.2 Arctic, ook 10.990 maar dan met airco en radio. Dan weet ik het wel. Hoewel de Dacia best geslaagd is. Maar qua prijs/prestatie moet hij nu de Tsjech voor laten gaan.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Vind het voor het geld een leuke auto.....vooral die gordels achterin die uit het plafond komen....leuk bedacht!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Kan aan mij liggen hoor, maar ik heb met de Clio gereden waar deze motor ook in zit, en ik vind het helemaal ruk. Lui, niet vooruit te branden. Zelfs gevaarlijk traag. Bij 100 km/h invoegen. Gas geven en er gebeurt,,,,,,NIETS,,,,,. Een paar secondes later een lichte versnelling en that's it. En nee hij stond niet op de eco-stand. Snap niet dat autoweek zo enthousiast is over deze motor. Wel een mooie auto. Dat dan weer wel.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Smoelt goed, zetje grotere velgen met plattere banden en het is een leuke auto voor die prijs
Anoniem
Anoniem
  • 0
@komakimo

40% bijtelling?

o.t.

Leuk ding, maar de prijs valt inderdaad wat tegen. Dat komt natuurlijk door de moderne REnault-motor, en dat moet ook betaald worden. Als er oudere motoren geleverd zouden worden, dan betaal je de meerprijs weer aan de staat. Dat zou Dacia wel eens klanten kunnen gaan kosten.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Kwaliteit slecht?

huidige auto: Dacia Sandero 1.5 Dci Laureate 2012
Km stand: ca. 187.000 km. storingen? 0,0 helemaal niets. Geen rammeltjes, geen ingezakte stoelen zoals bij veel Duitse producten bij deze km stand. Remblokken vervangen bij 100.000 beurt. Lakwerk prima, originele uitlaat, banden gaan gemiddeld 70.000 km mee.

Nieuwe auto? Absoluut een Dacia. (reeds besteld)

De groeten.
Anoniem
Anoniem
  • 0
sorry, was iets te enthousiast : moet zijn bouwjaar mei 2010 !! (jaarkilometrage ca. 70.000)

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum