AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche Taycan Turbo S
Beste EV tot nu toe
335 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Porsche brengt zijn eerste EV op de markt, wij reden met de krachtigste: de Turbo S.
Signalement
Merk | Porsche |
---|---|
Model | Taycan Turbo S |
Carrosserie | 4-deurs, sedan |
Transmissie | 2 versnellingen, automaat |
Aandrijving | 4wd |
Nieuwprijs | € 204.250 |
Specificaties
Brandstof | elektrisch |
Motor | 2 elektromotoren |
Maximaal vermogen | 560 kW / 761 pk |
Maximaal koppel | 1.050 Nm |
Accu capaciteit (bruto) | 93 kWh |
Lengte / breedte / hoogte | 4.963 mm / 1.966 mm / 1.378 mm |
Wielbasis | 2.900 mm |
Massa leeg | 2.270 kg |
Laadvermogen | 600 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden voor | 265/35R21Prijzen |
Banden achter | 305/30R21Prijzen |
Topsnelheid | 260 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 2,8 s |
Stroomverbruik (WLTP) | 24,3 kWh/100km |
Actieradius (WLTP) | 416 km |
Lezersreacties (335) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.