AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Test: Porsche 718 Boxster GTS 4.0 PDK
4.0 2.0
37 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Nadat de atmosferische zescilinder in de 718 terugkeerde in de tamelijk extreme 718 Spyder en Cayman GT4, kwam er ook een wat dagelijks bruikbaardere GTS 4.0. En die laatste wordt nu nog wat geschikter voor elke dag met de komst van de PDK automaat.
Signalement
Merk | Porsche |
---|---|
Model | 718 Boxster GTS 4.0 |
Carrosserie | 2-deurs, cabrio |
Transmissie | 6 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | achterwielaandrijving |
Prijs | € 147.363 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 6-cil. boxer |
Cilinderinhoud | 3.995 cc |
Maximaal vermogen | 294 kW / 400 pk bij 7.000 tpm |
Maximaal koppel | 420 Nm bij 5.000 tpm |
Inhoud brandstoftank | 64 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.379 mm / 1.801 mm / 1.262 mm |
Wielbasis | 2.475 mm |
Massa leeg | 1.380 kg |
Laadvermogen | 320 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden voor | 235/35ZR20Prijzen |
Banden achter | 265/35ZR20Prijzen |
Topsnelheid | 293 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 4,5 s |
Brandstofverbruik | 10,9 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 247 g/km |
Lezersreacties (37) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.