Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests
  • Peugeot
  • 607

Peugeot 607 2.7 HDI Féline (2005)

Noblesse op diesel

5
Peugeot 607 2.7 HDI Féline (2005)
  • Autotest
5 oktober 2005 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Franse diesels moesten altijd hun meerdere erkennen in de Duitse zelfontbranders. Peugeot monteert nu de 2.7 V6 HDI uit de samenwerking van PSA en Ford in de stijlvolle en begin dit jaar gefacelifte 607. Hij kan nu  heel aardig meekomen.

De 607 kwam in 2000 op de markt  en is begin 2005 gefacelift. Peugeot heeft bij die gelegenheid een nieuwe dieselmotor toegevoegd aan het leveringsprogramma van de 607. De nieuwe dieselmotor in de Peugeot 607 is heel goed nieuws voor Fransen met een surplus aan vaderlandsliefde. Tot dusverre was het namelijk een beetje aanmodderen voor degenen die een grote Franse Autoroutevreter met dieselmotor wilden hebben.

Meer dan 180 pk hadden ze niet, terwijl de Duitse concurrenten met een zelfontbrander onder de motorkap vrijwel altijd  meer dan 200 pk bieden. De Peugeot voerde dan ook een beetje een achterhoedegevecht  als het om de verkoopaantallen gaat; de toppers in zijn segment verkopen zo'n beetje zes keer zo goed als de 607.

Liefdesbaby

Maar een Fransman van stand beweegt  zich bij voorkeur voort per 607 en dus is juist dat de auto om de 200 pk-grens mee te overschrijden. De 607 deelt het motorblok met diverse modellen van het Ford-concern. De 2,7-liter V6 met dubbele turbo is de 'liefdesbaby' die voortkwam uit een vrijpartij tussen PSA (het moederconcern van Peugeot) en Ford (met onder meer Jaguar en Land Rover, die er ook auto's mee uitrusten). De 607 kan deze nieuwe motor inderdaad goed hebben, de Peugeot kan uitstekend meekomen in het verkeer. De Fransman komt snel van zijn plek, zonder dat je echt het gevoel krijgt fors te accelereren. Maar als je wat langer onderweg bent, komt het vage verlangen naar toch nét iets meer power naar boven.
Het snelheidsgevoel dat de Peugeot zijn inzittenden geeft, is enigszins bedrieglijk; hij gaat sneller dan het lijkt. Als de Peugeot op de snelweg vrij baan krijgt, gaat 'ie er echt vandoor.

Besluiteloos

De automatische zestrapstransmissie in de Peugeot stapt soepel en redelijk discreet over van versnelling naar versnelling. Maar toch heeft de automaat zijn nukken. Op sommige  momenten lijkt hij niet helemaal te weten wat te doen, besluiteloos gaat hij dan van de ene naar de andere versnelling en terug. En als je bij het stoplicht staat met de pook in D en de voet op de rem, dan voel je de aandrijflijn trillen.

Wanneer vervolgens het verkeerslicht op groen springt en je flink gas geeft, lijkt de bak eerst even wakker te moeten worden. Iets waar hij ook last van heeft bij tussensprints; op een kickdown reageert de Peugeot laat. Ook dat is mogelijk in de Peugeot. In de 607 gaat handmatig schakelen sequentieel.

Snor

Qua uitrusting zit het, zoals het auto's in deze klasse betaamt, bij deze Peugeot wel snor; noblesse oblige. Toch moet je bij de Peugeot voor leren bekleding bijbetalen. Standaard zijn daarentegen wel zaken als de regensensor, het navigatiesysteem en zij-airbags achterin. Ook voor een elektrisch bediend schuifdak moet je bij Peugeot een meerprijs betalen.

Rechtsvoor uit het dashboard van onze test-607 klinkt overigens af en toe een vreemd fluitgeluid, dat noch toeren-, noch snelheidsafhankelijk blijkt. En het drijfwerk van het navigatiesysteem laat op luide toon weten dat het druk bezig is, hetgeen al gauw gaat irriteren.

Signalement

Merk Peugeot
Model 607 2.7-24V V6 HDiF Feline
Carrosserie 4-deurs, sedan
Transmissie 6 versnellingen, sequentiële automaat
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 55.050

Specificaties

Brandstof diesel
Motor V6
Cilinderinhoud 2.720 cc
Maximaal vermogen 150 kW / 204 pk bij 4.000 tpm
Maximaal koppel 440 Nm bij 1.900 tpm
Inhoud brandstoftank 80 l
Lengte / breedte / hoogte 4.902 mm / 1.835 mm / 1.460 mm
Wielbasis 2.800 mm
Massa leeg 1.698 kg
Laadvermogen 505 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.700 kg / 750 kg
Banden225/55WR16Prijzen
Topsnelheid 230 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 9,6 s (fabrieksopgave: 8,7 s)
Acceleratie 50-80 km/h in D 4,2 s
Acceleratie 80-120 km/h in D 7,0s
Brandstofverbruik 8,4 l/100km
CO2-uitstoot 223 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 607
Peugeot Peugeot 607

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 607 2.2 HDiF Executive 1e EIGENAAR, NIEUWSTAAT

    Peugeot 607 2.2 HDiF Executive 1e EIGENAAR, NIEUWSTAAT

    • 2007
    • 356.138 km

    € 2.999

    Peugeot 607 3.0-24V Féline Automaat NAV.+Clima Bj.:2005 NAP!

    Peugeot 607 3.0-24V Féline Automaat NAV.+Clima Bj.:2005 NAP!

    • 2005
    • 179.151 km

    € 3.950

    Peugeot 607 3.0-24V Executive

    Peugeot 607 3.0-24V Executive

    • 2007
    • 195.616 km

    € 4.950

Meer Peugeot 607 occasions

Lezersreacties (5) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 607 specificaties
  • Peugeot 607 occasions
  • Peugeot 607 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 607 tests
  • Peugeot 607 gebruikersreviews
  • Peugeot 607 index
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Voordat de hele wereld en masse overstapte op cross-overs en SUVs was het eigenlijk heel simpel....

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    4
    • 25 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    3
    • 14 juli 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 2.2 HDI Executive (2004)

    Peugeot 607 2.2 HDI Executive (2004)

    10
    • 20 juni 2018
  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    1
    • 5 juli 2015
  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    7
    • 22 juni 2014
  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    17
    • 16 maart 2014
  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 2.2-16V HDiF Executive (2007)

    Peugeot 607 2.2-16V HDiF Executive (2007)

    1
    • 8 februari 2013
meer reviews
Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

74

De geheel nieuwe Peugeot 308 is al in veel gedaantes bij AutoWeek voorbijgekomen maar zo’n...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Klokje Rond - Peugeot 607 HDi

    Klokje Rond - Peugeot 607 HDi

    102
    • 25 november 2013
  • Nieuws
    Alleen nog zescilinders voor Peugeot 607

    Alleen nog zescilinders voor Peugeot 607

    41
    • 7 januari 2009
  • Nieuws
    Peugeot 607 even zonder opvolger

    Peugeot 607 even zonder opvolger

    30
    • 19 mei 2008
  • PREMIUM
    Citroën C6 2.7 HDiF V6 24v - Jaguar S-Type 2.7D - Peugeot 607 HDiF 2.7 24v

    Citroën C6 2.7 HDiF V6 24v - Jaguar S-Type...

    • 30 mei 2006
  • Autotest
    Peugeot 607 3.0 V6 24V Executive (2004)

    Peugeot 607 3.0 V6 24V Executive (2004)

    • 26 maart 2006
  • Autotest
    Peugeot 607 3.0 V6 24V Executive (2003)

    Peugeot 607 3.0 V6 24V Executive (2003)

    • 25 mei 2005
  • PREMIUM
    Peugeot 607 2.7 HDI/Renault Vel Satis 3.0 dCi/Jaguar S-Type 2.7D

    Peugeot 607 2.7 HDI/Renault Vel Satis 3.0...

    • 1 maart 2005
Merk
Merk
  • Nieuws
    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine bestelauto

    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine...

    12
    • 16 mei 2022
  • Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    74
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers opkrikten

    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers...

    67
    • 8 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Achtergrond
    De Peugeot 305 Break als voorganger van de 308 SW belicht

    De Peugeot 305 Break als voorganger van...

    41
    • 1 mei 2022
  • Achtergrond
    Op zoek naar een GTI van Peugeot voor 5k, 15k en 25k

    Op zoek naar een GTI van Peugeot voor 5k,...

    44
    • 24 april 2022
  • Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant - Dubbeltest

    Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant...

    229
    • 22 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden