AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Peugeot 508 GT Puretech 225 - Op de Rollenbank
'Foldermateriaal'
42 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Tuurlijk. We zouden het kunnen hebben over zijn fraaie vormgeving. Over zijn aparte kofferklep of zijn stijlloze portierramen. Maar daar komen we hier niet voor. We willen wel eens weten of de nieuwe Puretech-motor in onze Peugeot 508 alle beloofde kracht levert. Gas er op Ghisbert!
Signalement
Merk | Peugeot |
---|---|
Model | 508 GT PureTech 225 |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | 8 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 53.900 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.598 cc |
Maximaal vermogen | 165 kW / 224 pk bij 5.500 tpm |
Maximaal koppel | 300 Nm bij 1.900 tpm |
Inhoud brandstoftank | 62 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.750 mm / 1.859 mm / 1.403 mm |
Wielbasis | 2.793 mm |
Massa leeg | 1.395 kg |
Laadvermogen | 606 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.600 kg / 745 kg |
Banden | 235/45R18Prijzen |
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 7,3 s |
Brandstofverbruik | 5,7 l/100km |
CO2-uitstoot | 131 g/km |
Lezersreacties (42) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.